יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

עוגיות של יום חולין

או: עוגיות סילאן ושוקולד צ'יפס

עוגיות סילאן ושוקולד צ'יפס
 
 
סוף סוף קצת מנוחה. מנוחה מארוחות משפחתיות. מנוחה מסליחות. מנוחה מאיחולים מאולצים ולעיתים ריקים מתוכן. בעיקר מנוחה מכל החופש שנכפה עלינו בחודש האחרון. לא להאמין כמה ששגרה זה דבר מבורך. שוחק, אבל מבורך. כולנו חזרנו בשבועות האחרונים לעיסוקים היומיומיים והאפורים שלנו. בלי שום חג או חופש באופק. לא עוד מחשבות על סליחות, חרטות, התחלות חדשות. לא עוד ארוחות חג מפוארות ומרובות משתתפים. חזרנו לארוחות ערב של יום חול. רק אני והוא, חביתה, קוטג'. לא משהו מיוחד מדי, אבל הזמן הכי מיוחד שלנו. שגרה.

עוגיות סילאן ושוקולד צ'יפס

חזרנו גם לאפייה של ימים רגילים. בלי יותר מדי גינונים. בלי שכבות של קרמים מורכבים. בלי קישוטים מפוארים. סתם עוגיות של יום חולין. פשוטות  כאלו, שמכינים בכמה דקות ומחסלים עם הקפה של הערב. עוגיות מושלמות לשגרה, אבל ממש לא שגרתיות. יש בהן סילאן (בטוח נשאר לכם קצת מהחגים האחרונים), חמאה חומה בטעם אגוזי וכמות נכבדת של שוקולד צ'יפס מריר משובח. מה עוד אפשר לבקש? אולי רק עוד קצת חופש...עוד חג קצר אחד...משהו שישבור את השגרה המבורכת הזו.

עוגיות סילאן ושוקולד צ'יפס


עוגיות סילאן ושוקולד צ'יפס
מניב כ- 35 עוגיות בינוניות
 
חומרים:
200 גרם חמאה
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
90 גרם סילאן (רבע כוס)
2 ביצים
280 גרם קמח (שתי כוסות)
כפית אבקת אפייה
חצי כפית מלח
300 גרם שוקולד צ'יפס מריר (שתי כוסות)
 
אופן ההכנה:
מניחים את החמאה במחבת ומבשלים על להבה גבוהה עד שהיא הופכת לחומה ונודף ממנה ריח אגוזי. מסירים מיד מהאש ומעבירים לקערה לצינון של כ- 10 דקות. בקערת המיקסר מקציפים את החמאה החומה, את הסוכר, המלח והסילאן עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצים אחת אחת ומקציפים עד שהן נטמעות לחלוטין בתערובת. מפסיקים את פעולת המיקסר ומנפים לתוך הקערה את הקמח ואבקת האפייה. מפעילים שוב את המיקסר ומערבלים במהירות נמוכה למשך כחצי דקה עד שהקמח נטמע בתערובת. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבלים למשך מספר שניות. יוצרים מהתערובת עוגיות בעזרת שתי כפות ומניחים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. העוגיות מתפשטות מהלך האפייה ולכן חשוב לשמור על רווחים. אופים כ- 8-10 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות.
 
דגשים לגבי חמאה חומה: יש הבדל של כמה שניות בין חמאה חומה לבין חמאה שרופה ולכן חשוב להקפיד על זמן הבישול. לא מסירים את העיניים מהמחבת, מערבבים מדי פעם ובשנייה שהחמאה משנה את הצבע והופכת לחומה מסירים מיד מהגז ומעבירים לצינון בקערה נקייה. לי זה לקח בדיוק 4 דקות של בישול. אם לא בא לכם על כל התהליך, ניתן להכין את העוגיות עם חמאה רגילה באותה כמות. במקרה כזה חשוב שהחמאה תהיה רכה ולא קרה מהמקרר. אם מוותרים על החמאה החומה מתקבלות עוגיות קצת יותר שגרתיות, אבל עדיין מאוד טעימות. 
 
 
עוגיות סילאן ושוקולד צ'יפס
 
 
  
שיהיה שבוע שגרתי ומקסים!! 
 
 

6 תגובות:

  1. איזה כייף לראות על הבוקר עוגיות כאלה :)
    אני מאד אוהבת סילאן ומשתמשת בו המון, אבל אף פעם לא עלה בדעתי הרעיון של עוגיות שוקולד צ'יפס עם סילאן.
    אני מתלהבת עכשיו ברמות!!!
    נהדררררררררררררררררררררררר

    השבמחק
  2. היי!
    נראה יאמי.
    ניתן להשתמש בדבש במקום בסילאן?
    ואם כבר סילאן.. כמה זמן ניתן לשמור אותו במקרר? :) יש לי צנצנת במקרר כבר המון (המון.. ) זמן ואני תוהה אם לזרוק - או אולי לנצל אותה למתכון הזה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי,
      לא נראה לי שיש בעיה להשתמש בדבש במקום בסילאן באותה כמות. אני בד"כ מחליפה בין שני המרכיבים הללו בלי בעיה. צריך רק לקחת בחשבון שהצבע של העוגיות יהיה בהיר יותר.
      לגבי האחסון- כמובן שיש תאריך על הצנצנת אבל לא נראה לי שזה משהו שמתקלקל, אולי רק מתגבש (ממש כמו דבש). בכל מקרה, תתחילי להשתמש- מדובר במוצר מדהים שמוסיף המון טעם לכל מאכל. הכי טעים להוסיף לטחינה גולמית ולמרוח על לחם. יוצא יותר טעים מחלווה.

      מחק
  3. קנית אותי בחביתה והקוטג'!
    ותגידי, העוגיות יוצאות מסוג הקראנצ'י או הרכות?
    נראות נפלא - פשוט נפלא!

    השבמחק
    תשובות
    1. העוגיות יוצאות רכות, הן לא מהסוג הקראנצ'י. יש להן מרקם וטעם קצת שונים מעוגיות השוקולד צ'יפס הקלאסיות.

      מחק