יום שבת, 20 באפריל 2013

שלם שגדול מסכום חלקיו

או: עוגיות שוקולד ואגוזי לוז


 עוגיות שוקולד ואגוזי לוז
 



יש עוגיות שהן שהן אקסיומה. דוגמה. טעם מושלם שלא ניתן לערער עליו. כולנו נסכים שעוגיות שוקולד הן עוגיות כאלו. עוגיות מהסוג שכולם אוהבים. הן תמיד כיף גדול. כיף שממלא את הפה ואת הגוף בהמון תחושות. הרגע הזה של נגיסה ראשונה בעוגיית שוקולד טובה הוא רגע מושלם. ממש כמו פרפרים בבטן. ממש כמו נעליים חדשות. ממש כמו שיר טוב. רגע מושלם. העניין עם עוגיות שוקולד הוא שיש מיליוני מתכונים. מכל הסוגים. חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. חלקם מניבים את הרגע המושלם הזה וחלקם האחר מניבים אכזבה מרה. מותירים אותנו עם תחושת החמצה. זה עניין של טעם כנראה.

למרות שלל המתכונים והגרסאות, כל עוגיות השוקולד מתחלקות לשני סוגים עיקריים- הסוג הקראנצ'י והסוג הפאדג'י. זה לא שסוג אחד יותר טוב מהשני, אלא שמתכונים מסויימים עושים חסד לסוג האחד ואילו מתכונים אחרים עושים חסד לסוג השני. העניין הוא רק למצוא את המתכון הטוב. המושלם. המתכון שיגרום לכם להבין שהגעתם לטופ. שיגרום לכם להאמין שעוגייה יותר טובה מזו לא תוכלו למצוא. 



עוגיות שוקולד ואגוזי לוז 
 
למזלי, אני יכולה לומר בפה מלא שמצאתי את המתכון המושלם שלי. המתכון הבלתי מעורער שמניב את עוגיות השוקולד המושלמות. המתכון הזה הוא פשוט קסם. באופן ממש לא ברור הוא מכיל את המרכיבים הכי פשוטים והכי בסיסיים שניתן להעלות על הדעת, אבל בכל זאת, באופן ממש בלתי צפוי, הוא מניב את העוגיות הכי מושלמות והכי טעימות שיצא לי לטעום. אין לי הסבר הגיוני לעניין הזה. אני רק יכולה להניח שזה אחד המקרים הללו שבהם השלם גדול מסכום חלקיו. 

 בניגוד למה שאתם בטח חושבים, המתכון המושלם שלי הוא פשוט מאין כמותו. ניתן להכין אותו תוך מספר דקות. אין בו שום תהליך מורכב או ייחודי. אין בו שום מרכיב יוצא דופן או בלתי צפוי. אבל בכל זאת, איכשהו, הוא מניב את העוגיות הכי מושלמות שניתן לתאר. אולי זה בכלל לא מתכון לעוגיות. אולי זה בעצם לחש עתיק יומין. כישוף. מהסוג שמניב עוגיות קסומות. איזשהו תהליך מיסטי ולא הגיוני שקורה בתנור. שלם שבאופן ממש לא ברור, מצליח להיות גדול יותר מסכום חלקיו. קסם.


עוגיות שוקולד ואגוזי לוז



עוגיות שוקולד ואגוזי לוז
מניב כ- 20 עוגיות בינוניות

חומרים:
150 גרם שוקולד מריר מומס
150 גרם חמאה
50 גרם סוכר לבן (רבע כוס)
60 גרם סוכר חום (רבע כוס)
ביצה
140 גרם קמח (כוס)
30 גרם קקאו (3 כפות)
כפית אבקת אפייה  
חצי כפית מלח  
50 גרם אגוזי לוז קלופים קלויים וקצוצים גס
50 גרם שוקולד מריר קצוץ גס 

אופן ההכנה:
מניחים את החמאה ושני סוגי הסוכר בקערת המיקסר. מעבדים בעזרת וו הגיטרה במהירות גבוהה כ- 5 דקות עד לקבלת תערובת תפוחה מעט. מוסיפים את השוקולד המומס ומעבדים עד לאיחוד. מוסיפים את הביצה ומעבדים כדקה נוספת. עוצרים את המיקסר ומנקים את דפנות הקערה בעזרת מרית. לתוך קערת המיקסר מנפים את הקמח, הקקאו ואבקת האפייה. מוסיפים את המלח ומעבדים עיבוד קצר של כחצי דקה רק עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים את אגוזי הלוז ואת השוקולד הקצוץ. מעבדים מספר שניות נוספות. מרטיבים מעט את הידיים ויוצרים עיגולים מהבצק. את העיגולים מניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ואופים כ- 8-10 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות. לאחר האפייה מעבירים בעדינות את העוגיות לצינון על גבי רשת.

עוגיות שוקולד ואגוזי לוז
 










5 תגובות:

  1. שוכנעתי !!
    למרות שבמקרה שלי זה היה קל :)
    יש אצלנו רהבה מיוחדת לעוגיות שוקולד (כאילו דא?), ובלי קשר אגוזי לוז הם המועדפים מבחינת אגוזים.
    אז זה באמת שילוב מושלם
    שומרת מייד את המתכון :)

    השבמחק
  2. לגמרי שכנעת אותי! והתמונות כרגיל מקסימות

    השבמחק