יום שישי, 26 ביולי 2013

חלבה, גבינה, שוקולד

או: ריבועי גבינה, חלבה ושוקולד

ריבועי גבינה עם חלבה ושוקולד

חלבה זה מסוג הדברים שאוהבים או שונאים. כמו כוסברה. אם אתם שונאים חלבה, הפוסט הזה לא מיועד עבורכם. אבל אם אתם נמנים עם מחנה אוהבי החלבה ומחפשים מתכון טיפה שונה לעוגת הגבינה הקלאסית, זה בדיוק המתכון עבורכם!

אוהבי חלבה אמיתיים, מכורים מושבעים, מוכנים לקבל חלבה בכל מתכון ובכל מצב. אם במנות מתוקות, אם במנות מלוחות ואם סתם על לחם לבן בארוחת הבוקר (צהריים או ערב) שלהם. החצי השני שלי הוא בדיוק כזה. מכור לחלבה בצורה הקשה ביותר. מבחינתו, חלבה היא מרכיב עיקרי שמתקבל באהבה בכל מצב. במיוחד הוא אוהב את קראנץ' הנוטלה והחלבה הזה, שהפך כבר מזמן לתשובה הקבועה שלו בכל פעם שאני מתייעצת איתו ביחס לשאלה מה לאפות. בכלל, בכל פעם שאני מדברת איתו על מנה שחשבתי להכין או על מתכון חדש שראיתי, התגובה הקבועה שלו היא: "נראה לי שזה ילך מעולה עם חלבה". גם אם זה בכלל לא קשור לנושא. ורוב הזמן זה באמת לא קשור. 

במקרה של ריבועי הגבינה האלו, האהבה הגדולה שלו לחלבה דווקא היוותה מקור השראה מוצלח במיוחד. הכל התחיל בקביעה שלי שבא לי על עוגת גבינה חדשה. משהו שעדיין לא יצא לי לטעום. ממש כמו עוגת הגבינה והקפה שאפיתי לכבוד שבועות ופתחה לי את התיאבון לטעמי גבינה נוספים ולא שגרתיים. במחשבה ראשונה, הרעיון של החצי לשדך בין עוגת גבינה לחלבה נראה לי קצת בעייתי. אני, בניגוד מוחלט אליו, מנהלת יחסים אמביוולנטים עם חלבה. לפעמים היא באה לי בטוב וממש בא לי עליה, ואילו בפעמים אחרות, היא ממש משתלטת ומפריעה לי. הכל תלוי בהקשר ובכמות.

ריבועי גבינה עם חלבה ושוקולד

לאחר כמה שכנועים מצד החצי שכללו בעיקר את המשפט "חלבה, גבינה, שוקולד, מה יכול להיות רע?" החלטתי בכל זאת לנסות. בניגוד לכל תחושה טבעית שלי, אפילו רכשתי ממרח חלבה בפעם הראשונה בחיי. זה המקום להודות שאני ממש לא משתגעת על ממרח חלבה, בלשון המעטה, ותמיד אעדיף להשתמש בחלבה מפוררת במקום. בניגוד להרבה ממרחים אחרים, שדווקא מככבים בקביעות במטבח שלי, ממרח חלבה הוא מוצר שמעולם לא הצלחתי להתחבר אליו. זה תמיד היה לי מתוק מדי, דומיננטי מדי, או סתם תעשייתי ורחוק מהטעם הטוב והמיוחד של חלבה רגילה. במקרה של העוגה הזאת, הממרח דווקא עובד מצוין. הוא אומנם דומיננטי ומשתלט, אבל בצורה טובה וטעימה. שימוש בממרח חלבה ולא בחלבה רגילה, דווקא תורם למרקם הרך והקרמי של העוגה. העצה היחידה שלי היא פשוט למצוא ממרח מאיכות טובה, שמכיל מרכיבים טבעיים, בלי יותר מדי תוספים וממתיקים.

בנוסף לממרח חלבה, ציפוי השוקולד משחק כאן תפקיד משמעותי לא פחות. בניגוד לעוגות גבינה קלאסיות, בהן ציפוי השוקולד הוא רק תוספת טעם קלה שמשחקת תפקיד משנה, בעוגה הזאת השוקולד הוא שחקן ראשי נוסף. שכבת השוקולד היא עבר יחסית וטעם השוקולד מורגש ודומיננטי ומשתלב באופן מושלם עם טעם החלבה. דווקא בגלל שמדובר בעוגה עם טעמים כ"כ דומיננטים, החלטתי למתן את שכבת הבסיס. למרות שבד"כ אני מעדיפה בסיס עשיר, הפעם דווקא בסיס פשוט של ביסקווטים קנויים הניב את התוצאה הטובה ביותר. בסופו של דבר, התקבלה תוצאה מצויינת ושונה מאוד מעוגת הגבינה האפויה הקלאסית שכולנו מכירים. הטעם הסופי מזכיר יותר טעם של ממתקי חלבה עשירים והרבה פחות טעם של עוגת גבינה אפויה. כמו שאמרתי, המתכון מיועד רק עבור חובבי החלבה המושבעים.

ריבועי גבינה עם חלבה ושוקולד


ריבועי גבינה, חלבה ושוקולד
מתאים לתבנית מרובעת בגודל של 20X20 ס"מ

חומרים לבסיס:
150 גרם ביסקוויטים בטעם חמאה
100 גרם חמאה מומסת

חומרים לשכבת הגבינה (בטמפרטורת החדר):
250 גרם גבינת שמנת 30%
250 גרם גבינה לבנה 5%
2 ביצים
70 גרם סוכר (שליש כוס)
400 גרם ממרח חלבה

חומרים לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
100 מ"ל שמנת מתוקה
קורט מלח

אופן ההכנה:
מרפדים בנייר אפייה תבנית מרובעת בגודל של 20X20 ס"מ. מרסקים את הביסקוויטים במעבד מזון עד לקבלת פירורים דקים. מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים היטב. שופכים את התערובת על גבי התבנית. מהדקים היטב. אופים כ- 15 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות.
בינתיים מכינים את שכבת הגבינה. בתוך קערת פלסטיק גדולה מניחים את הגבינות וטורפים היטב עד לאיחוד בעזרת מטרפה ידנית. מוסיפים את הביצים וטורפים אותן היטב לתוך הגבינות. מוסיפים את הסוכר ומערבבים עד שהוא נטמע לחלוטין בתערובת. מוסיפים את ממרח החלבה (מומלץ בשתי נגלות) וטורפים אותו היטב לתוך התערובת. בשלב זה התערובת צריכה להיות אחידה לחלוטין וללא גושים. את תערובת הגבינה שופכים על גבי התחתית האפוייה. מנמיכים את חום התנור ל- 160 מעלות ואופים את העוגה כשעה. מוצאים מהתנור ומניחים לעוגה להתקרר לטמפרטורת החדר.
לאחר כשעה, העוגה הטננה מספיק וניתן לצפות אותה בציפוי השוקולד. בסיק קטן מביאים את השמנת המתוקה לכדי רתיחה. את השמנת החמה יוצקים על גבי השוקולד המריר ומוסיפים את המלח. מחכים כחצי דקה שהשוקולד יימס מעט ומתחילים לערבב בעדינות עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. יוצקים את תערובת השוקולד על גבי העוגה ומטים בעדינות את התבנית על מנת שהציפוי יכסה את כל שטח העוגה באופן אחיד.
מעבירים למקרר לקירור של 12 שעות לפחות. לאחר הקירור מוציאים את העוגה מהתבנית וחותכים אותה ל- 16 ריבועים שווים בגודלם.
ריבועי הגבינה האלו משתבחים ככל שהם שוהים יותר זמן במקרר והטעם שלהם אף טוב יותר לאחר שהייה של יום או יומיים במקרר.


ריבועי גבינה עם חלבה ושוקולד


מוקדש באהבה רבה לחצי השני שלי.



 

10 תגובות:

  1. ריבועים מהממים!!!!!
    באמת. בשבילי כל ההתחלה היתה מיותרת :) אני משוכנעת כבר מראש. מאדדדדדדדדדדדדדד אוהבת חלבה (זה אגב ממש תורשמתי!)
    רק לאחרונה גיליתי כמה השילוב של חלבה עם גבינה הוא טעים
    הריבועים האלה ניראים חלומיים!!

    השבמחק
  2. חולה על חלבה! קראתי את הפוסט בשקיקה! נשמע טעים מאד(:
    שבת שלום!

    השבמחק
  3. מעולה. אמרת חלבה קנית אותי:)
    ציפוי השוקולד משלים את הטעם הנהדר של הריבועים.

    השבמחק
  4. כמה שזה נראה טעים! מוסיפה לרשימת קניות מהארץ ממרח חלבה

    השבמחק