יום רביעי, 21 באוגוסט 2013

משחק ילדים

או: כדורי שוקולד של גדולים

כדורי שוקולד של גדולים


יש דברים שאין להם גיל. דברים שאהבנו כילדים ואנחנו עדיין שומרים להם פינה חמה בלב גם כמבוגרים. דברים כמו סוכריות גומי. נדנדות. שוקו בשקית. סביבונים. חמציצים. שדות של סביונים צהובים. שלוליות של בוץ. דברים שגורמים לזיכרונות הילדות הנשכחים שלנו לצוף פתאום אל התודעה. דברים שגורמים לגעגועים לא ברורים. געגועים לתקופה. לטעם. געגועים לתחושה לא קוהרנטית אבל מאוד מוכרת. פתאום עולה בנו חום. חיוך בלתי נשלט. ערגונות. כמיהה.

לפני כמה ימים עלתה בי תחושה כזאת. תחושה שהתעוררה דווקא ממראה של כדורי שוקולד בבית קפה ליד העבודה שלי. בית קפה קטן כזה. מאוד לא מרשים. מהסוג שיש בו ויטרינה קטנה עם כמה מתוקים שמכינים במקום אחר. בית קפה שגרתי שבו אני קונה את הקפה שלי לפני העבודה. בלי באמת לשים לב לדברים שמסביב. רק קפה. אבל לפני כמה ימים פתאום הבחנתי בכדורי שוקולד שעמדו להם בפינה של הוויטרינה. פתאום שמתי לב אליהם. שאלתי אם הם תמיד היו שם והופתעתי לגלות שכן. אני קונה את הקפה שלי באותו המקום בכל בוקר כבר כמה חודשים ומעולם לא שמתי לב אליהם. פתאום בבוקר הזה הם משכו את עיניי. גרמו לי להסתקרן. לקחתי את הקפה שלי והמשכתי את היום כרגיל. במהלך הנסיעה הביתה בערב, חשבתי פתאום על כדורי השוקולד האלו. מצאתי את עצמי מוצפת בזכרונות על איך שהיינו נפגשים כל הילדים בשכונה ומכינים כדורי שוקולד ביחד. כל פעם בבית של מישהו אחר. לכל אחד היה את התפקיד הקבוע שלו בתהליך. התפקיד הקבוע שלי ושל אחותי היה להכניס את הידיים לתוך הקערה ולערבב את כל החומרים. פתאום זכרתי את התחושה הזאת. זיכרון עמום של שוקולד חמים שמתמזג באהבה עם פירורי ביסקווטים שקורסים בהכנעה תחת לחץ הלישה. פתאום הייתי חייבת לשחזר את התחושה הזאת. את החום הזה. את רעש הביסקוויטים שנמעכים תחת ידיי. את הטעם הזה של כדור שוקולד נימוח מהסוג שכ"כ אהבתי כילדה.

כדורי שוקולד של גדולים


אני חייבת לומר שהתלבטתי אם בכלל להעלות את המתכון הזה. אבל יצאו כדורי שוקולד כ"כ טעימים ומספקים שהייתי חייבת לשתף. גם לכם מגיע לנגוס בטעם של ילדות שיגרום לכם פתאום לחייך מזיכרונות שכבר הספקתם לשכוח. המתכון הזה אומנם קצת יותר ארוך ומסובך מהמתכון הקלאסי אבל הוא ממש שווה את ההשקעה הנוספת הקטנה הזאת. הוא מכיל פירורי חמאה ביתיים במקום שברי ביסקוויטים קנויים ויש בו שוקולד מריר משובח בנוסף לאבקת קקאו. כמו כן הוא מכיל גם קצת אלכוהול, שמוסיף ייחודית לכדורים האלו והופך אותם לכדורי שוקולד של גדולים. כמובן שאם אתם ממש מתעקשים על הקלאסיקה הפשוטה והמהירה, ניתן לוותר על הכנת הפירורים ולהשתמש בביסקווטים מרוסקים במקום.


כדורי שוקולד של גדולים


אבל בכל זאת, למרות כל השוני והייחודיות, אני מבטיחה לכם שכדורי השוקולד הקצת אחרים האלו יעמדו במבחן הזיכרון שלכם בהצלחה יתרה וכל ביס מהם יגרום לכם להתגעגע לילדות. אז אם בא לכם להרגיש לשניה כמו ילדים, תכינו כדורי שוקולד משלכם ותתמסרו לזיכרונות שבאים עימם. כנראה שיש דברים שלנצח לא מאכזבים ונושאים בחובם הנאה מובטחת.

ואם בא לכם הנאה גדולה אפילו יותר, תחלקו את הכדורים האלו עם מישהו שאתם אוהבים. זה יביא אתכם למסע קסום של זיכרונות ילדות ממקומות אחרים. זכרונות שהם אומנם שונים ומשונים, אבל באופן מפתיע דווקא מאוד דומים ומוכרים.


כדורי שוקולד של גדולים


כדורי שוקולד של גדולים
מניב כ- 35 כדורים קטנים


חומרים:
150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
210 גרם קמח (כוס וחצי)
50 גרם סוכר (רבע כוס)
כפית אבקת אפייה
2 חלמונים  
חצי כפית מלח

200 גרם שוקולד מריר מומס
160 מ"ל חלב (2/3 כוס)
20 גרם קקאו (2 כפות)
50 גרם סוכר (רבע כוס)
3 כפות וויסקי/ברנדי/רום

שבבי קוקוס לקישוט

אופן ההכנה:
הכנת הפירורים: בתוך קערה מניחים חמאה, קמח, 50 גרם סוכר, אבקת אפייה, חלמונים ומלח. מעבדים בידיים רק עד לקבלת בצק אחיד. משטחים את הבצק על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה לעובי של כסנטימטר וחצי. אופים כ- 20-25 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר לחלוטין. לאחר קירור מוחלט, מפוררים את הבצק בעזרת הידיים לפירורים קטנים. מניחים בצד.
הכנת הכדורים: בתוך קערה שמים את השוקולד המומס. מוסיפים 50 גרם סוכר ומערבבים היטב בעזרת כף עד שהסוכר נמס. מוסיפים את החלב ומערבבים היטב. מנפים לתוך התערובת את הקקאו ומערבבים עד לקבלת עיסה חלקה. מוסיפים את האלכוהול ומערבבים. לתוך הקערה מוסיפים את פירורי הבצק ומעבדים בידיים עד לקבלת עיסה אחידה. מחלקים לכדורים בגודל של כדור פינג פונג. מגלגלים כל כדור בקוקוס ומניחים בשכבה אחת על גבי תבנית. מכסים ומקררים למשך כשעתיים לפחות.


כדורי שוקולד של גדולים


 

15 תגובות:

  1. מאד מאד אוהבת
    הרשומה שלך מעלה געגועים לילדות..... :)

    השבמחק
  2. נראה ונשמע מעולה, אבל למה לקלקל הכל עם ציפוי קוקוס? למה להתעלם מהאוכלוסייה הקטנה שלא אוהבת את הדבר הלבן הזה? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שגם אני לא משתגעת על קוקוס וכמעט לא משתמשת בו, אבל בכדורי שוקולד הוא עובד מצויין!! כמובן שניתן לגלגל בקקאו, אבקת סוכר, סוכריות צבעוניות או אפילו לוותרלחלוטין על הציפוי.

      מחק
  3. פשוט מקסים! אני תמיד מזמינה לי כדור שוקולד בבית קפה בשביל הנוסטלגיה. טוב שהעלת את המתכון- הוא נשמע מעולה!!(:

    השבמחק
  4. ישר כשקראתי את הפוסט שלך רצתי להכין את המתכון..
    אני חושבת שפוררתי יותר מדי את עוגיות החמאה, כי התערובת יצאה לי קצת דלילה מדי והקפאתי אותה קצת כדי לעבוד איתה..
    ויצא מצויין, כמו הרבה מתכונים אחרים שלך! תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע :)
      האמת היא ששכחתי להזהיר במתכון אבל הבלילה הזאת באמת יוצאת נוזלית מעט. הפיתרון הוא באמת לקרר אותה מעט בטרם גלגול הכדורים.

      מחק
  5. אני כבר לא מכינה כדורים, אני פשוט יוצקת הכל לתבנית משטחת ומכינה כעוגה.
    נשמע מתכון טעים בהחלט.... ביי הולכת להכין.
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא נשמע לי מעניין להכין עוגה במקום כדורים..
      אבל בכל זאת יש משהו מקסים בצורת הכדור הנוסטלגית...:)

      מחק
  6. וואו, עושה חשק בהחלט. איזו נוסטלגיה. אנסה למרות הפיתוי העז כעצלנית ידועה לקצר עם ביסקוויטים מרוסקים.

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת ששימוש בביסקוויטים טחונים זו לא ממש התפשרות מבחינת הטעם. גם אני מתעצלת לפעמים ופונה לקיצור הדרך הזה :)

      מחק
  7. הי, לא הבנתי באיזה שלב מכניסים את החלב.

    השבמחק