יום שלישי, 7 בינואר 2014

זן ואומנות הכנת אלפחורס

או: אלפחורס מושלמים

אלפחורס


 בד"כ אני מאוד חסרת סבלנות. מתקשה להתרכז. אני תמיד מתחילה פרויקטים בשיא המוטיבציה ובכל הנחישות האפשרית. הרוב המוחלט של הפרויקטים האלו נותרים חצי גמורים, מיותמים, זרוקים באיזו פינה בבית וממתינים שאני אסיים אותם. זה לעולם לא קורה. בשלב הזה אני כבר עמוק בפרויקט הבא, שגם הוא נותר בד"כ חצי גמור. זו הדרך שבה אני מתנהלת. מעין כאוס מסודר. במשך השנים למדתי שאלו מאפיינים של הפרעת קשב, אבל מעולם לא אובחנתי באופן רשמי. אף פעם לא הצלחתי להתמיד בתהליך האבחון. אירוני, לא?

אז אולי יש לי הפרעת קשב. ואולי לא. כנראה שאני כבר לעולם לא אדע. אבל כנראה שלנצח אסבול מחוסר היכולת שלי להתמיד. למרות הנטייה שלי להתייאש מדברים, לאורך כל חיי הצלחתי להתמיד בדבר אחד- אפייה. זה באמת התחום היחיד בחיים שלי שבו אני מצליחה להתרכז לחלוטין ולאורך זמן. אין פרויקט אפייה שלא הצלחתי לסיים. שנטשתי באמצע. האהבה הזאת מעולם לא פינתה את מקומה לאהבה חדשה. זמנית. לאורך הזמן אפילו הצלחתי למצוא את הזן שלי בתוך כל תהליך האפייה. כשאני לשה בצק, מורחת עוגה בקרם, קורצת צורות מבצק, פתאום אני מוצאת את עצמי במצב מוזר של מדיטציה. מצב שבד"כ לא מאפיין אותי. פתאום אין הפרעות. אין הסחות דעת. יש שקט בראש. הכל נרגע ולא מתקיים שום דבר מחוץ למטבח הקטן שלי.

אלפחורס

עוגיות הן הריפוי בעיסוק האולטימטיבי שלי. פעולות רפטטיביות, קבועות, שמצליחות להביא אותי למצב של שלווה מוחלטת. ממש זן במלוא מובן המילה. שום דבר אחר לא קיים כאשר אני מכינה עוגיות. אני לא שומעת מה קורה סביבי. לא שמה לב מי מדבר ולמה. לא מתייחסת למי שעומד מולי. הראש מתרוקן וכל המחשבות נעלמות.

אלפחורס אני אוהבת במיוחד. לא רק שהן עוגיות טעימות בטירוף (למרות שאני לא מחבבת קוקוס וגם לא ריבת חלב), הן גם דורשות מלאכת הרכבה מרגיעה, כמעט מדיטטיבית. זו ההרגעות האולטימטיבית שלי. לרדד, לקרוץ עיגולים, למלא, לגלגל בקוקוס וחוזר חלילה. מושלם. מרגיע. מנקה את הראש. הדרך המושלמת להירגע, להתנתק, לרוקן את כל המחשבות והלחצים של היום. בסוף התהליך יש אפילו בונוס ואפשר להתפנק עם עוגיות מושלמות וקפה של סוף היום.

המתכון הזה הוא באמת המתכון הכי טוב שיצא לי לנסות, בלי תחרות בכלל. הוא מבוסס על מתכון של אמא של החצי, שידועה באלפחורס המושלמים שלה. אני קיבלתי את המתכון בסודי סודות ועשיתי בו ממש מעט שינויים, עד שהגעתי לתוצאה הטובה ביותר. זה באמת מתכון מושלם, מדויק, שאין סיכוי שלא להצליח איתו. אני חייבת לומר שלא פגשתי מישהו שלא השתגע אחרי האלפחורס האלו, וכמה אנשים אפילו התאהבו בי אהבת אמת בזכות העוגיות הללו.

אלפחורס

אלפחורס מושלמים
מניב כ- 20 עוגיות גדולות

חומרים לעוגיות:
150 גרם חמאה רכה
120 גרם אבקת סוכר (כוס)
4 חלמונים
140 גרם קורנפלור (כוס)
140 גרם קמח (כוס)
כפית אבקת אפייה
חצי כפית מלח

חומרים למילוי:
ריבת חלב איכותית (בערך צנצנת שלמה)
קוקוס גרוס

אופן ההכנה:
שמים חמאה ואבקת סוכר בקערת המיקסר. מעבדים כ- 3 דקות בעזרת וו הגיטרה. מוסיפים את החלמונים אחד אחד, תוך כדי ערבול. לאחר שהחלמונים נטמעים היטב בתערובת מפסיקים את פעולת המיקסר. לתוך הקערה מנפים את הקמח, הקורנפלור ואבקת האפייה. מוסיפים את המלח ומערבלים מספר שניות רק עד לקבלת בצק אחיד (יש להימנע מעיבוד יתר).  את הבצק עוטפים בניילון נצמד ומקררים למשך כשעתיים (ניתן להניח במקפיא לחצי שעה). את הבצק המקורר מניחים על גבי משטח עבודה מקומח היטב. מרדדים לעיגול בעובי של כחצי ס"מ. בעזרת חותכן עגול (או כוס) קורצים עיגולים בקוטר של כ- 6 ס"מ. את עיגולי הבצק מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אוספים את שאריות הבצק ומרדדים שוב עד שמשתמשים בכל הבצק. את העוגיות אופים כ- 8-10 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. העוגיות מוכנות כאשר הן משחימות מעט בשוליים ונשארות לבנות במרכז. את העוגיות המוכנות מניחים על גבי רשת לצינון מוחלט. לאחר הקירור, ניתן למלא את העוגיות. את הקוקוס הגרוס מניחים בתוך צלחת עמוקה. מורחים בחלק התחתון של העוגייה כפית של ריבת חלב (אפשר יותר, לפי הטעם). מכסים בעוגייה נוספת. מסובבים ולוחצים בעדינות כדי שהמילוי יציץ מעט. לאחר המילוי, מגלגלים את העוגייה בקוקוס הגרוס כדי ששוליה יכוסו בשכבה דקה של קוקוס. חוזרים על הפעולה עם כל העוגיות.



אלפחורס





8 תגובות:

  1. תגידי- נראה לך שיעבוד גם למי שאין מיקסר?

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט. חשוב להקציף היטב את החמאה והסוכר בעזרת מטרפה ידנית ולהמשיך להקציף אחרי הוספת כל חלמון. אחרי שמתקבלת תערובת אחידה, אין שום בעיה להוסיף את היבשים ולעבד לבצק בעזרת הידיים. רק חשוב להקפיד על עיבוד מינימלי

      מחק
  2. האלפחורס נראים משגעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע
    תאמיני או לא אבל אף פעם לא יצא לי להכין
    עשית לי חשק חבל"ז !!
    אני רק אצטרך לגלגל בסוכריות צבעוניות או שוקולד מגורד (אסור להזכיר את המילה קוקוס אצלנו)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אצלי בבית קוקוס זו מילה גסה, אבל איכשהו בעוגיות הללו הוא דווקא משתלב מצוין. כמובן שגם סוכריות או שוקולד מגורד יעשו עבודה מצוינת.

      מחק
  3. אם הן בתנור עכשיו, מה זה אומר? ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה אומר שאת זריזה במיוחד :)
      וזה גם אומר שכיף לך כי עוד מעט יהיו לך אלפחורס מפנקים וטעימים

      מחק
  4. הכנתי בעבר את המתכון של קרין גורן, ולא היה בו שלב של הקפאה או קירור. מהמיקסר ישר למשטח עבודה ולתנור..
    מה ההבדל?

    השבמחק
    תשובות
    1. ההבדל הוא שהבצק הזה רטוב ורך יחסית, וזה מה שהופך את האלפחורס למשובחים במיוחד. הרבה יותר קל לעבוד עם הבצק לאחר קירור וככה גם משתמשים בפחות קמח בזמן הרידוד, מה שמונע ייבוש של העוגיות

      מחק