יום שישי, 25 באפריל 2014

עוגה קטנה ומטריפה

או: ריבועי גבינה וריבת חלב בציפוי פירורי חמאה ושוקולד

ריבועי גבינה וריבת חלב בציפוי פירורי חמאה ושוקולד


יש לי וידוי: אני לא אוהבת ריבת חלב.

למרות האהבה הגדולה שלי למתוקים, אף פעם לא הצלחתי להתחבר לממרח המוזר הזה. הוא תמיד היה לי מתוק מדי, אנמי מדי ולא מעניין במיוחד. אחרי הכל, לעומת ממרח נוטלה או ממרח נוגט, ממרח ריבת חלב אף פעם לא ממש הצליח לעמוד בסטנדרט. אבל בכל זאת, יש כמה מתוקים בודדים שמצדיקים את קיומו של הממרח הזה. אחד מהם הוא ללא ספק עוגיות אלפחורס. את המתכון המושלם שלי לעוגיות הטעימות האלו כבר פרסמתי בבלוג והוא באמת שווה שתאמצו אותו. השני ברשימה הוא ריבועי הגבינה האלו שנולדו ממש במקרה ובלי יותר מדי ציפיות.

הכל התחיל ביום ההולדת של החצי השני שלי. הרעיון המקורי היה להכין עוגת מוס שוקולד מושקעת ומורכבת. אבל כל מה שיכול היה להשתבש השתבש. השוקולד נשרף, השמנת המתוקה גלשה, המוס לא התייצב ותחתית התבנית התפרקה. השורה התחתונה היא שעוגת יום ההולדת של החצי מצאה את עצמה מרוסקת על רצפת המטבח, לקול צעקת ייאוש שלי באמצע הלילה. כן, ללא ספק אסון מההתחלה ועד הסוף. יש גם ימים כאלה ששום דבר לא מסתדר בהם. אז אחרי האסון הזה, החלטתי לחזור לדברים המוכרים והטובים שהחצי הכי אוהב. עוגות מוס זה בכלל לא הקטע שלו והוא יותר בעניין של גבינה פירורים. וגם בעניין של ריבת חלב. כן, הוא מכור לריבת חלב. אוכל אותה בכפית ישר מהקופסא. אז מה יכול להיות יותר מושלם עבורו משילוב של גבינה, פירורים וריבת חלב? התוספת של השוקולד הייתה בעיקר בשבילי...כי דברים הופכים הרבה יותר טעימים כשמוסיפים להם שוקולד.

ריבועי גבינה וריבת חלב בציפוי פירורי חמאה ושוקולד


התוצאה יצאה כ"כ נפלאה, עד כדי שכל הריבועים המטריפים האלו חוסלו כליל תוך פחות מיממה. משהו בשילוב של הגבינה עם המתיקות העזה של ריבת החלב והמרירות המעודנת של השוקולד המריר הניב תוצאה מושלמת. הרמוניה של טעמים שמשתלבים נפלא ויוצרים את הפינוק האולטימטיבי- לא מתוק מדי, לא גבינתי מדי, נימוח ומתפורר בפה בדיוק במידה. אני מבטיחה לכם שגם אם אתם לא מחבבים ריבת חלב או אפילו לא בעניין של עוגות גבינה, את הריבועים הקטנים והמטריפים האלו אתם תאכלו בשקיקיה ובהנאה.

ההשראה לעוגה הזאת הגיעה מעוגת הפירורים הקלאסית הנוסטלגית שהחצי כ"כ אוהב. אבל בתוצאה הסופית היא לא דומה לה בשום צורה. העוגה הזאת מורכבת מארבע שכבות נפרדות ושונות לחלוטין בטעמן. שכבת בסיס פריכה ושוקולדית, שכבת ריבת חלב קרמית ומתוקה להפליא, שכבת גבינה נימוחה וחמצמצה ושכבת פירורים שמתפצפצים בפה ובו בזמן גם נמסים על הלשון. ארבע שכבות של מרקמים וטעמים שמשתלבים לכדי עוגה קטנה ומטריפה. והעוגה הזאת באמת קטנה. אופים אותה בתבנית פיירקס מלבנית בגודל של 20X20 ס"מ ולאחר הקירור חותכים ל- 16 ריבועים קטנים ומושלמים.

ריבועי גבינה וריבת חלב בציפוי פירורי חמאה ושוקולד


ריבועי גבינה וריבת חלב בציפוי פירורי חמאה ושוקולד
מתאים לתבנית מרובעת בגודל 20X20


חומרים לבסיס ולפירורים: 
150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
210 גרם קמח (כוס וחצי)
10 גרם אבקת קקאו (כף)
חצי כפית אבקת אפייה
50 גרם סוכר (רבע כוס)
2 חלמונים
רבע כפית מלח
100 גרם שוקולד קצוץ לחתיכות קטנות (או מיני שוקולד צ'יפס)
 
חומרים לשכבת הגבינה (טמפרטורת החדר):
250 גרם גבינת שמנת 30%
250 גרם גבינה לבנה 9% (גביע קטן)
100 גרם סוכר (חצי כוס)
2 ביצים
קורט מלח
450 גרם ריבת חלב מאיכות טובה (צנצנת שלמה)
 
אופן ההכנה:
הכנת הבסיס והפירורים: מכניסים את כל החומרים למעט השוקולד לתוך קערה. מעבדים בעזרת הידיים עד שמתקבל בצק פירורי. מוסיפים את השוקולד הקצוץ ומעבדים מספר שניות עד שהוא מתערבב בבצק. מניחים חצי מהכמות בתחתית תבנית פיירקס מרופדת בנייר אפייה. מיישרים ומהדקים היטב על פני כל התחתית באופן אחיד. אופים כ- 15 דקות בתנור שחומם לחום של 170 מעלות. מוציאים ומצננים. מורידים את חום התנור ל- 160 מעלות.
הכנת הגבינה: בתוך קערה בינונית מניחים את הביצים וטורפים קלות בעזרת מטרפה ידנית. מוסיפים את הגבינות וטורפים עד לאיחוד. מוסיפים את הסוכר והמלח וטורפים קלות עד לקבלת תערובת אחידה. מורחים את ריבת החלב על גבי תחתית הבצק שהצטננה מעט (כדי לרכך מעט את ריבת החלב ולהפוך אותה נוחה למריחה, מחממים אותה כדקה במיקרוגל). מעל שכבת ריבת החלב יוצקים את תערובת הגבינות. מפזרים מעל את שארית פירורי הבצק הפריך. אופים כשעה בחום של 160 מעלות. לאחר האפייה מניחים לעוגה להתקרר לטמפרטורת החדר ולאחר מכן עוטפים היטב בניילון נצמד ומעבירים לקירור של לילה במקרר. לאחר הקירור מוציאים את העוגה מהתבנית וחותכים ל- 16 ריבועים שווים.
 
ריבועי גבינה וריבת חלב בציפוי פירורי חמאה ושוקולד
 



 

8 תגובות:

  1. אוי אוי אוי, כמה שבא לי...

    השבמחק
  2. אני מאדדדדדדדדד אוהבת ריבת חלב (במיוחד את זאת שאני מכינה בעצמי), ואוהבת תמיד שיש פירורים למעלה בעוגות:)
    יופי של חיתוכיות הכנת, והייתי בכייף אוכלת עכשיו לפחות שתיים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. לפחות שתיים??
      מבטיחה לך שהיית אוכלת הרבה יותר...

      מחק
  3. שילוב טעמים מושלם
    כל כך מגרה שמתחשק לקחת ריבוע כזה ולהכניס את כולו לפה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. אחרי שתאכלי אחד אני מבטיחה לך שתרצי גם את השני...ואת השלישי...
      :)

      מחק
  4. האם אפשר להחליף ריבת חלב בקרם חלבה?







    השבמחק
    תשובות
    1. הי,
      אם הכוונה היא לממרח חלבה, אז נראה לי שזה בהחלט אפשרי ואפילו ייצא ממש טוב.
      בכל מקרה, הייתי ממליצה לך לנסות את המתכון לריבועי גבינה עם חלבה ושוקולד שפירסמתי כאן בעבר

      http://teamimmikan.blogspot.co.il/2013/07/blog-post_26.html

      בהצלחה :)
      ושנה טובה!

      מחק