יום רביעי, 7 במאי 2014

המרכיב הסודי (והמפתיע)

או: שבלולי בצק שמרים ובננות במילוי שוקולד

שבלולי שמרים ובננה במילוי שוקולד


מתוך 98 רשומות שפורסמו בבלוג הזה במהלך השנתיים האחרונות, 23 רשומות עוסקות בשמרים. זה כמעט רבע מהרשומות. כמות לא מבוטלת כלל. אם אתם עוקבים אחרי הבלוג שלי אתם כבר יודעים כמה אני נהנית לעבוד עם בצקי שמרים מכל הסוגים. מצטערת מראש על הקלישאה, אבל יש משהו ממכר בעבודה עם בצק שהוא חי ונושם. שמתמסר לכל לישה או רידוד ובתמורה לטיפול המסור שהוא מצריך, מניב בחזרה טעם משובח וממכר, שקשה מאוד לעמוד בפניו. אז אם היה לכם ספק עד עכשיו, תרשו לי לומר זאת בפה מלא, אני אוהבת שמרים!! והבלוג שלי בהחלט מייצג זאת.


שבלולי שמרים ובננה במילוי שוקולד


אחרי כל ההקדמה הזאת, אתם בטוח כבר יכולים להבין שאני לא יכולה לעמוד בפני בצקי שמרים. מעולם לא פגשתי בצק שמרים שלא אהבתי. ניסיתי מגוון מתכונים מכל הסוגים והמינים ולמרות השוני בטעם ובמרקם, התוצאה הסופית תמיד היתה מפנקת. אז כמובן שאני תמיד מחפשת מתכוני שמרים חדשים באובסיסביות. אין בכלל אפשרות שאני אתקל במתכון לבצק שמרים ולא אשמור אותו מיד ברשימת המועדפים ואמצא את הזמן לנסות אותו.


שבלולי שמרים ובננה במילוי שוקולד


המתכון הזה אפילו לא הגיע לרשימת המועדפים. נתקלתי בו במקרה בגילון "לאשה" ישן שהונח באקראי במטבחון בעבודה שלי. דפדפתי בגיליון ברפרוף בזמן שחיכיתי שהאוכל שלי יתחמם. בכלל לא התעמקתי ברוב התמונות והמאמרים. עד שהגעתי לתמונה של מאפה השמרים הזה, שמשכה את עיניי באופן מיידי. מיד קראתי את המתכון ולא האמנתי שיש בננות מרוסקות בתוך הבצק!!! כן, אתם קוראים טוב. כמובן שמיד צילמתי את המתכון והכנתי את הבצק עוד באותו הערב כשחזרתי מהעבודה (אובססיה, מישהו...). יצא מאפה טוב אבל לא מושלם. בפעם השנייה שהכנתי את הבצק כבר ביצעתי לו כמה התאמות ושינויים, החלפתי את המילוי ושיניתי את הצורה ממאפה אחד גדול לשושנים אישיים. יצא הרבה יותר מוצלח.

שבלולי שמרים ובננה במילוי שוקולד


שבלולי שמרים ובננה במילוי שוקולד
מניב כ- 20 שושנים בינוניים


חומרים לבצק:
500 גרם קמח (3.5 כוסות)
25 גרם שמרים
2 ביצים
50 גרם חמאה מומסת
4 בננות מרוסקות
60 מ"ל חלב (רבע כוס)
50 גרם סוכר (רבע כוס)
קורט מלח

חומרים למילוי:
75 גרם חמאה רכה
100 גרם סוכר (חצי כוס)
20 גרם קקאו (שתי כפות)
קורט מלח

חומרים לציפוי (אופציונלי):
60 מ"ל מים (רבע כוס)
50 גרם סוכר (רבע כוס)

אופן ההכנה:
הכנת הבצק: לתוך קערת המיקסר מנפים את הקמח. מוסיפים את השמרים ומערבבים אותם לתוך הקמח. מוסיפים את שאר החומרים ולשים כ- 10 דקות במהירות בינונית עד שמתקבל בצק אחיד ורטוב מעט. עוצרים את פעולת המיקסר ומכסים את הקערה בניילון נצמד. את הבצק המכוסה מתפיחים במקרר למשך הלילה.
הכנת המילוי: בתוך קערה קטנה מערבבים היטב את הסוכר, הקקאו והמחל עד לקבלת תערובת אחידה. מניחים בצד עד לשימוש.
הרכבת השושנים: מנחים את הבצק שתפח על גבי משטח עבודה מקומח היטב ומחלקים לשני חלקים שווים.. פותחים מחצית מהבצק הבצק למלבן בגודל של 30X50 ס"מ בערך (את החצי השני מכסים במגבת עד לשימוש). בעזרת פלטה או מרית מורחים מחצית מכמות החמאה הרכה על גבי מחצית משטח הבצק. מפזרים מעל מחצית מתערובת הסוכר והקקאו ומפזרים באופן אחיד על החלק שמרוח בחמאה. מקפלים את הבצק לשניים ע"י הנחת החלק ללא החמאה והמילוי על גבי החלק עליו פיזרנו את המילוי. הופכים את הבצק ב- 45 מעלות. חותכים את הבצק המקופל ל- 10 רצועות ארוכות בעובי של כ- 3 ס"מ כל אחת. מסובבים כל רצועה לצורת בורג ומגלגלים לכדי צורת שושנה. חוזרים על הפעולה עם מחצית הבצק השנייה. את שושני הבצק מניחים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה תוך שמירה על רווחים ביניהן. מכסים במגבת ומתפיחים כ- 40 דקות בטמפרטורת החדר. לאחר ההתפחה אופים כ- 20-30 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות.
הכנת הציפוי: מנחים את המים והסוכר בסיר קטן. מבשלים על אש גבוהה עד שכל הסוכר נמס לחלוטין. לאחר האפייה מורחים את השושנים בציפוי.


שבלולי שמרים ובננה במילוי שוקולד


 

6 תגובות: