יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

מאפינס לשעת לילה מאוחרת

או: מאפינס בננה נוטלה וקפה בציפוי שטרוייזל

מאפינס בננה נוטלה וקפה בציפוי שטרוייזל

השעה אחת עשרה וחצי בלילה. אני פותחת את הדלת של הבית אחרי יום ארוך וקשה במיוחד. קודם כל הנעליים יורדות מהרגליים. אח"כ מקלחת ומעבר למדי ב'. כצפוי, אני מתפרקת על הספה בסלון מול הטלויזיה. פתאום מופיע החשק הזה. צורך למשהו מתוק שישכיח את כל היום הארוך שעבר עליי. אני עוברת על כל הארונות במטבח, בודקת את המזווה ואין כלום! לא עוגה, לא עוגיות ואפילו לא גלידה במקפיא. אין מנוס והגיע הזמן לעבור למתכון השוקולד המנחם שלי לשעת חירום. אבל מה, אין קקאו! אין חלב! אין שוקולד! ממש אחרית הימים בבית שלי. שבועיים בלי זמן לבקר בסופר או אפילו במכולת וזה מה שקורה.
 
מאפינס בננה נוטלה וקפה בציפוי שטרוייזל
 
אז נשאר רק לאלתר. יש בננות, ביצים, נוטלה, קצת חמאה שנשארה במקרר. מכניסים הכל לקערה ומקווים לטוב. הריח שמתפשט בבית בזמן האפייה מעורר ציפיות גבוהות. ציפיות שהתממשו בגדול. מאפינס צנועים, פשוטים למראה, שמכינים ממש בקלות בעשר דקות של עבודה. אבל כ"כ טעימים! בדיוק מה שהיה חסר לי באותו הרגע. קפה, מאפינס, תוכנית טובה בטלויזיה. ויאללה, לישון לקראת יום ארוך לא פחות שמחכה לי שוב למחרת.
 
לפחות אני הולכת לישון בידיעה שמחר מחכים לי המאפינס האלו מיד כשאני חוזרת הביתה. הידיעה הזאת הופכת את היום הארוך שלי להרבה יותר נסבל.
 
 
מאפינס בננה נוטלה וקפה בציפוי שטרוייזל  

מאפינס בננה נוטלה וקפה בציפוי שטרוייזל
מניב 8 מאפינס בגודל סטנדרטי
 
חומרים:
ביצה
60 גרם סוכר חום כהה (רבע כוס)
2 בננות מעוכות
60 מ"ל שמן צמחי (רבע כוס)
חצי כפית קפה נמס (אם משתמשים בקפה נמס מגורען, מומלץ להמיס אותו בכף של מים רותחים)
כפית אבקת אפייה
קורט מלח
140 גרם קמח (כוס)
כשתי כפות ממרח נוטלה
 
חומרים לשטרוייזל (אופציונלי):
25 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות
25 גרם סוכר (שתי כפות)
35 גרם קמח (רבע כוס)
 
אופן ההכנה:
הכנת השטרוייזל: בקערה קטנה שמים את כל חומרי השטרוייזל. מעבדים בידיים עד לקבלת פירורים בגודל לא אחיד. מניחים בצד עד לשימוש.
הכנת המאפינס: שמים בקערת את הביצה והסוכר החום. טורפים במטרפה ידנית עד לקבלת בלילה אחידה. מוסיפים את השמן, הקפה ואת הבננות המעוכות וטורפים קלות עד לאיחוד. מוסיפים את הקמח, המלח ואבקת האפייה ומערבבים קלות רק עד לקבלת בלילה אחידה. מרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר ושמים בכל שקע כף מהתערובת. מוסיפים בכל שקע כמות של כשתי כפיות נוטלה. מעל הנוטלה שמים עוד ככף מתערובת המאפינס. בשלב זה גובה הבלילה צריך להיות כשני שליש מגובה השקע. מפזרים מעל את השטרוייזל באופן שווה בין כל השקעים. אופים כ- 25 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. המאפינס מוכנים כאשר הפירורים מזהיבים.
 
מאפינס בננה נוטלה וקפה בציפוי שטרוייזל
 

 
מתי כבר יגיע קצת חופש...
 

 

4 תגובות:

  1. יאוווווווו איך בא לי עכשיו מאפינס כזה!!
    שילוב נהדר של טעמים, ובא לי לנסות, במיוחד כמובן שיש פה שטרוייזל :)

    השבמחק
  2. כל כך מכירה את המצבים האלו שאת שמערבבת בקערה את כל מה שמצאת במטבח.
    נראה שהצליח לך ובגדול! שומרת את המתכון לרגעי מצוקה.

    השבמחק