יום שבת, 28 בינואר 2012

זיווג משמיים

או: מאפה שמרים עם סוכר וקינמון לרגל פתיחת הבלוג

מאפה שמרים קינמון
 
אני ח-ו-ל-ה על מאפי שמרים מכל המינים והסוגים ולכן היה לי ברור שהרשומה הראשונה בבלוג תהיה מתכון של מאפה שמרים כלשהו.


לאחר מחשבות רבות והתייעצות עם החצי השני שלי נבחר מאפה השמרים הזה להיות הפוסט הראשון בבלוג. מדובר במאפה פשוט אך טעים בצורה יוצאת דופן, שמשלב סוכר וקינמון בצורה מושלמת. ישנם טעמים רבים אשר נועדו להיות מזווגים יחד כמו עגבניות וריחן, טונה ולימון כבוש, גבינה ושוקולד לבן וכמובן קינמון וסוכר שמבחינתי הם ממש זיווג משמיים- מסוג הטעמים אשר משתלבים יחד בהרמוניה מושלמת ויוצרים ארומה וטעם שלא ניתן לעמוד בפניהם.


המאפה הזה הופיע כבר במספר ווריאציות בבלוגים רבים והוא באמת מוצלח מאוד. הצורה יוצאת הדופן של המאפה נוצרת ע"י חיבור של ריבועי בצק ומעבר למראה הייחודי, היא תורמת גם למרקם המיוחד של המאפה, שהוא קריספי מבחוץ ורך מבפנים.
את המאפה הזה הספקתי להכין מספר פעמים ובכל פעם הוא חוסל בתוך דקות מרגע יציאתו מהתנור.


המתכון המקורי הגיע מהבלוג המקסים joythebaker בפעם הראשונה הכנתי את המתכון כמו שהוא והתוצאה הייתה מתוקה מדי עבורי. בפעמים הבאות הפחתתי משמעותית את כמות הסוכר בבצק והכנתי רק חצי מכמות המילוי והתוצאה הייתה מוצלחת יותר.



מאפה שמרים קינמון


מאפה שמרים עם סוכר וקינמון
מתכון למאפה אחד בתבנית אינגליש קייק גדולה


חומרים לבצק:
400 גרם קמח
כף סוכר
12 גרם שמרים טריים
חצי כפית מלח
50 גרם חמאה רכה
80 גרם חלב
60 גרם מים
2 ביצים


חומרים למילוי:
שליש כוס סוכר חום
כפית גדושה קינמון
קורט אגוז מוסקט
25 גרם חמאה מומסת


אופן ההכנה:
בקערת המיקסר מניחים את כל חומרי הבצק ולשים בעזרת וו הלישה כ- 7 דקות עד לקבלת בצק אחיד וחלק.
מתפיחים בטמפרטורת החדר כשעתיים. לאחר התפיחה מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות ולשים מעט עד להוצאת כל האוויר מהבצק. מחזירים את הבצק לקערה, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים במקרר למשך הלילה.
לאחר לילה במקרר מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ומרדדים למלבן בגודל של 30X60 ס"מ.
מורחים על גבי הבצק את החמאה המומסת. בקערית קטנה מערבבים יחד את שאר חומרי המילוי (הסוכר החום, הקינמון והאגוז המוסקט). מפזרים את התערובת על גבי החמאה.
חותכים את הבצק ל- 6 שורות שוות לאורך ולאחר מכן ל- 6 טורים שווים לרוחב. מתקבלים 36 ריבועים. עורמים כל 6 ריבועים מאותה שורה לערימה מסודרת. חוזרים על הפעולה בכל ששת השורות. צריכות להתקבל 6 ערימות בצק.
מרפדים תבנית אינגליש קייק בנייר אפייה. מניחים את ערימות הבצק בתבנית כאשר הן צמודות זו לזו. מתפיחים כשעה בטמפרטורת החדר. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 170 מעלות כ- 20-25 דקות.
לאחר האפייה מוציאים את המאפה מהתבנית ומניחים על רשת להצטננות.


4 תגובות:

  1. איזה כיף לי מצאתי בלוג אוכל חדש. הכל נראה מעורר תיאבון ובטוח שאנסה מכאן מתכונים רבים. אז יקירה תתחדשי אבל רק הערה קטנה בבקשה. אם תוכלי להשתדל יותר עם ההגהה. לקח לי קצת זמן להבין מה אומר ״ למבלן בדודל״ באופן ההכנה. חוץ מזה פשוט מקסים. בהצלחה.
    פני

    השבמחק
    תשובות
    1. הי פני,
      תודה על ההערה- תוקן
      כמובן שהכוונה היתה "למלבן בגודל"
      מקווה שתהני מהבלוג :)

      מחק
    2. תודה על התשובה המהירה. שאלה נוספת לי שמרים טריים או יבשים?

      מחק
    3. הי,
      הכוונה היא לשמרים טריים (תיקנתי במתכון). תודה על ההערה, אני תמיד שוכחת לציין את זה מכיוון שאני לא משתמשת בשמרים יבשים. השתמשתי בכמות שמרים קטנה יחסית כי הבצק צריך לתפוח תפיחה איטית ואיכותית למשך הלילה. בדרך זו מתקבלת תוצאה טובה יותר מאשר בתפיחה מהירה של בצק עתיר שמרים. כמובן שניתן להמיר בשמרים יבשים בכמות של 3/4 כף (7 גרם).

      מחק