יום שבת, 28 בינואר 2012

העוגיות של אמא שלי

או: ביסקוטי שוקולד ואגוזי לוז


ביסקוטי


רק לשם הבהרה, אמא שלי לא אופה.

בניגוד לאנשים רבים שעוסקים בבישול ואפייה, אני לא ירשתי את האהבה שלי לאוכל מאמא שלי- להיפך, ירשתי אותה בניגוד לאמא שלי. בעוד התפיסה שלי לגבי אוכל היא "לחיות בשביל לאכול", התפיסה של אימי הפוכה לחלוטין ואוכל מהווה עבורה אמצעי להפגת רעב ולא מעבר לכך. על מתוקים אין בכלל מה לדבר והיא תמיד תעדיף נשנוש מלוח על פני מתוק.

למרות זאת, ישנם מספר מתוקים (בסיסיים ביותר) שאמא שלי אוהבת כמו עוגת תפוז (כמובן עם שמן ולא עם חמאה), עוגיות מכונה (הכי פשוטות, רצוי עם מרגרינה) ועוגת גבינה אפויה פושטית ביותר עם גבינה לבנה ושמנת חמוצה, שאני מסרבת להכין בשל הטעם התפל שלה.

שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאוד בעד פשטות אבל לעולם לא אשתמש במרגרינה או מחמאה חס וחלילה- לא בשל תפיסה מתנשאת על אוכל, אלא בשל הטעם הרע שלה. בנוסף, אם אני כבר טורחת על עוגת גבינה (מה שלא קורה הרבה), אני אכין אותה מגבינת שמנת 30% כמו שצריך (שד"כ, זו העוגה שאני והחצי השני שלי הכי אוהבים בעולם- במיוחד אם מצרפים לה שוקולד לבן- אני מבטיחה לפרסם בקרוב את המתכון המושלם שלי לעוגת גבינה ושוקולד לבן).

למרות כל הנאמר ובאופן די מפתיע, אימי התאהבה לחלוטין בביסקוטי האלה והן הפכו להיות העוגיות שלה. כמובן שאסור לקרוא לעוגיות ביסקוטי אלא "ברוז", משום שהן מזכירות את העוגיות שסבתא שלה נהגה להכין (עם מרגרינה אני מאמינה) ונקראות ברוז'.

בניגוד לביסקוטי קלאסיים, שאין בהם שומן כלל והם דקים וקשים מאוד (אני מבטיחה להעלות בהזדמנות גם מתכון לביסקוטי קלאסיים), העוגיות הללו מכילות חמאה והן פריכות ועבות יחסית. בנוסף, השילוב של שוקולד מריר ואגוזי לוז יוצר שילוב טעמים מדהים. את העוגיות הכנתי פעמים רבות והן זכו להצלחה מסחררת אפילו בקרב הקהל הקשה ביותר (aka, אמא שלי).

העוגיות הללו הן עפ"י מתכון של רביבה וסיליה מתוך הספר רביבה וסיליה- המתוקים אני כהרגלי עשיתי מספר שינויים במתכון כמו הפחתת כמות הסוכר והשוקולד (במתכון המקורי נדרשת כמות של 120 גרם שוקולד, אני הכנתי עם 100 גרם ויצא מושלם). בנוסף, במתכון המקורי הכמות מתאימה ל- 3 כיכרות, אני חילקתי את הכמות ל- 2 כיכרות בלבד, מה שהניב פחות עוגיות אבל הן היו גדולות יותר, כמו שאני אוהבת (ככה יש פחות רגשות אשם כי אוכלים פחות עוגיות).


ביסקוטי




ביסקוטי שוקולד ואגוזי לוז
מתקבלות כ- 25 עוגיות גדולות


חומרים:
100 גרם חמאה רכה
100 גרם סוכר (מי שאוהב יותר מתוק יכול לשים 150 גרם, אני הסתפקתי במאה גרם)
2 ביצים
280 גרם קמח
כפית וחצי אבקת אפייה
רבע כפית מלח
120 גרם אגוזי לוז קלויים ושבורים לחתיכות גסות (אין צורך לקלף את האגוזים)
100 גרם שוקולד מריר קצוץ גס


אופן ההכנה:
שמים בקערת המיקסר את החמאה והסוכר ומרככים בעזרת וו הגיטרה עד שמתקבל קרם חלק ואחיד.
תוך כדי ערבול מוסיפים ביצה וכשהיא נבלעת לחלוטין בקרם מוסיפים את הביצה השנייה ולאחר מכן את הקמח המנופה עם אבקת האפייה והמלח.
כשהמיקסר עדיין עובד מוסיפים בבת אחת את האגוזים והשוקולד הקצוץ וממשיכים לעבד במהירות נמוכה רק עד שהשוקולד והאגוזים נבלעים בתערובת. ערבוב יתר יניב עוגיות קשות ולא פריכות.
הבצק שמתקבל צריך להיות מוצק מספיק כדי שאפשר יהיה ליצור ממנו צורות. אם הוא דביק מדי אפשר לקמח מעט את משטח העבודה והידיים.
מחלקים את הבצק לשני חלקים ויוצרים מכל אחד מהם גליל באורך של כ – 30 ס"מ. את הגלילים משטחים מעט עם היד ועוטפים בניילון נצמד. מניחים במקרר למשך כשעה.
לאחר הצינון מסירים את הניילון הנצמד ומניחים את הכיכרות בתבנית מרופדת בנייר אפייה במרווח של מספר ס"מ. אופים את הגלילים בתנור שחומם מראש ל – 150-160 מעלות צלזיוס עד שהם מזהיבים (כ – 28 דקות). מוציאים ומקררים.
פורסים את הגלילים בעזרת סכין מסור לפרוסות אלכסוניות בעובי של ס"מ, מניחים את הפרוסות על צדן החתוך בתבנית שרופדה בנייר אפייה ומייבשים  30 דקות בתנור שחומם מראש ל – 120-130 מעלות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה