יום ראשון, 13 בינואר 2013

שבת בבוקר יום יפה

או: סקונס אגסים צלויים ושוקלד מריר

סקונס אגסים צלויים ושוקלד מריר

שבת בבוקר. מתעוררים ביקיצה טבעית. לוקחים את הזמן. לאט לאט נכנסים לקצב של בוקר עצל. הכל איטי. יש זמן. מדברים לאט יותר. מקשיבים. מדליקים את הרדיו כדי לשמוע שירים שקטים של שבת בבוקר. נהנים מכל לגימה של הקפה. קוראים עיתונים ולא רק מרפרפים בכותרות. הכל מאט. הופך איטי יותר. יש תחושה שהזמן נעצר.

שוקעים קצת באינטרנט לראות מה חדש. מבקרים באתרים אהובים ומחפשים רעיונות חדשים. פתאום מגלים במקרה מתכון מעניין. מהיר. למשהו מתוק שישלים את האווירה הקסומה של שבת בבוקר. עושים צ'יק ליסט מהיר בראש כדי לוודא שיש את כל המרכיבים. מה שחסר, מנסים מיד להשלים במשהו אחר. זהו, הוחלט. מתפנקים במשהו מתוק לארוחת בוקר.

סקונס אגסים צלויים ושוקלד מריר
 
בשבת האחרונה זה היה מתכון לסקונס עם אגסים צלויים ושוקולד מריר שגיליתי במהלך שיטוט מזדמן בבלוג המדהים של דב. התמונה של הסקונס האלו עשתה לי חשק. שילוב של אגסים ושוקולד בתוך בצק פריך עתיר חמאה. מה יכול להיות רע? הסקרנות גוברת ומיד מתעורר חשק להכניס משהו לבטן. זו תחושה שיש לי רק בשבת בבוקר. בשאר ימות השבוע רק המחשבה על ארוחת בוקר מעבירה בי חלחלה. לפני הצהריים אני בכלל לא מסוגלת לחשוב על אוכל. אבל בשבת קורה לי משהו אחר. חשק מוזר לאכול בבוקר.

הסקונס האלה בהחלט עמדו בכל הציפיות. יש להם טעם של עוגייה על ספידים. כל הטוב בעוגיית שוקולד צ'יפס, רק הרבה יותר מעניין. כל ביס שונה מהביס שקדם לו. פעם טועמים רק את הבצק הפריך. אח"כ פתאום מרגישים חתיכת אגס מתוקה עם מרקם של סוכרייה מפתיעה. פתאום מגיעים לשוקולד. הכל משתנה. מתגבש לטעם אחר. חגיגה של טעמים שמתפוצצים בפה לכדי שלמות מענגת. שלמות שרק מתגברת בכל ביס.

סקונס אגסים צלויים ושוקלד מריר

ההכנה של הסקונס האלה מאוד פשוטה ולא מצריכה איזושהי היערכות מראש. רשימת המצרכים מאוד בסיסית ומורכבת מדברים שרובנו מחזיקים בבית דרך קבע. אני עשיתי מספר שינויים במתכון המקורי לפי המצרכים שהיו לי בבית. כמו כן, הפחתתי מכמות הסוכר והגדלתי את כמות השוקולד. מדובר במתכון מאוד מודולרי, שניתן לשנות לפי מה שיש בבית. אם אין לכם אגסים, תחליפו בתפוחים.רק חשוב מאוד לא לוותר על תהליך הצלייה של הפרי. התהליך הקצר והפשוט הזה מוציא טעמים ייחודיים מהפרי והופך אותו כמעט לסוכרייה. הטעם מפתיע ומאוד בלתי צפוי וממש כיף להיתקל בביסים עם חתיכות פרי. זה באמת שווה את המאמץ הנוסף. לגבי השוקולד, אל תתפתו להשתמש בשוקולד צ'יפס. תקדישו דקה לקצוץ שוקולד מריר משובח לחתיכות בגודל לא אחיד. השוקולד מוסיף מרקם מעניין לסקונס, שמשתנה בכל ביס. כמו כן, לא הייתי ממליצה להמיר את השוקולד המריר בשוקולד חלב או לבן. המרירות של השוקולד המריר משתלבת כאן מצויין עם המתיקות של האגסים הצלויים. תנסו, גם אם אתם לא ממש אוהבים.

סקונס אגסים צלויים ושוקלד מריר

סקונס אגסים צלויים ושוקולד מריר מבוסס על מתכון מהבלוג smitten kitchen
מניב 6 סקונס גדולים

חומרים:
4 אגסים גדולים מקולפים וחתוכים לקוביות
כפית סוכר חום
210 גרם קמח (1.5 כוסות)
35 גרם סוכר (שלוש כפות)
10 גרם אבקת אפייה (שקית)
ביצה
85 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
חצי כפית מלח
60 מ"ל חלב (רבע כוס)
100 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות לא אחידות

ביצה להברשה
סוכר חום לפיזור (בערך כפית)


אופן ההכנה:
מניחים את קוביות האגסים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. בוזקים מעל כפית של סוכר חום. מערבבים היטב ואופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות עד שהאגסים מקבלים צבע מעט שחום. זה אורך כ- 20 דקות. מוציאים ומניחים להצטנן באופן מוחלט (מומלץ להכניס למקפיא לקירור מהיר). לא מכבים את התנור. בינתיים מניחים במיקסר את כל חומרי הבצק (למעט השוקולד) ומעבדים בעזרת וו הלישה עד לקבלת בצק פירורי (יש להקפיד שלא לעבד יתר על המידה). מוסיפים את האגסים הצלויים ואת השוקולד הקצוץ. מעבדים למשך מספר שניות רק עד לאיחוד. מניחים את הבצק על גבי משטח אפייה מקומח היטב. מהדקים לכדור בעובי של כ- 4 ס"מ. בעזרת קלף או סכין חדה חותכים את העיגול ל- 6 משולשים שווים בגודלם. מניחים את המשולשים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומורחים כל משולש בביצה טרופה.  מפזרים מעל כל משולש מעט סוכר חום. אופים כ- 25-30 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. לאחר האפייה מניחים לסקונס להתקרר מעט על מנת שיתייצבו ולאחר מכן מעבירים אותם לקירור על גבי רשת.

סקונס אגסים צלויים ושוקלד מריר



 

 

10 תגובות:

  1. O
    M
    G

    (אה, ואיך איך איך אני עושה שגם לי לא יהיה תיאבון לפני הצהריים?)

    השבמחק
    תשובות
    1. הבעיה עם זה שאין תיאבון בבוקר היא שבצהריים התיאבון כפול (וגם בערב) ובסוף יוצא שאוכלים הרבה יותר :)

      מחק
  2. את מביאה יופי של מתכונים!!
    אמנם לא לארוחת בוקר בשבילי (לא אוכלת בוקר), אבל זה מהסוג המתוקים שתמיד כייף לאכול.
    מוצא חן בעיני מאד. נראה לי רק שאחליף לתפוחים ואחזיר את כמות הסוכר לעומת השוקולד (מה לעשות, אני אוהבת מתוק)
    איכשהו לא יצא לי להכין סקונס, ולפי מה שאני רואה פה אז הגה הזמן

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת הגיע הזמן :)
      איך יצא שאף פעם לא הכנת סקונס? זה כ"כ טעים ופשוט.

      מחק
  3. איך עשית לי חשק לסקונס האלה. נראים ממש טוב.

    השבמחק
  4. נראה נפלא וטעים לפתוח ככה את הבוקר!

    השבמחק
  5. אני אוהבת מאפים עם פירות,ביחוד פירות שמעבירים אותם תהליך של קרמול עם סוכר.
    מכירה את התחושה הזו של שבת בבוקר..אמנם אצלי עם הילדים בבית שבת בבוקר זה לרוב פנקייק או חלה מטוגנת אבל אני בטוחה שהאיש שלי ישמח לסקונס מושקעים ויפים שכאלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תתפלאי, אבל יש סיכוי מאוד גבוה שגם הילדים יתחברו לסקונס האלה.

      מחק