יום שלישי, 18 ביוני 2013

פיסטוק, פיסטוק, פיסטוק, פיסטוק

או: עוגיות פיסטוק ושוקולד מריר
 
עוגיות פיסטוק ושוקולד מריר


 
אם גדלתם כמוני בשנות השמונים, בטוח נחשפתם לסדרה "הבית של פיסטוק" של הטלויזיה החינוכית. אם גם אתם כמוני הייתם מכורים לסדרה הזאת ולשיר הנושא המדבק שלה, אתם בטוח לא יכולים לחשוב על פיסטוק מבלי שמיד עולה לכם קונוטציה נוסטלגית מסדרת המופת הזאת. למרות שעברו כבר לא מעט שנים מאז הפעם האחרונה שראיתי פרק בסדרה הזאת, עדיין, בכל זאת שאני רואה פיסטוקים, אני מיד מתחילה לזמזם את שיר הנושא של הסדרה באופן בלתי מודע. כנראה שיש חוויות ילדות שטבועות אצלי חזק הרבה יותר ממה שניתן לצפות. אולי זה קשור גם לעובדה שאני מכורה קשה לטלוויזיה, עוד מאז שהייתי תינוקת. לפחות לפי הסיפורים של ההורים שלי. זו התמכרות שלצערי מלווה אותי עד היום בצורה קשה ובלתי נשלטת לחלוטין.
 
לאחרונה עלה הפיסטוק לכותרות כגלידה האהובה על ראש הממשלה. נדהמתי לגלות שיש מישהו נוסף חוץ ממני ומאמא שלי שבאמת אוהב את טעם הגלידה הדי שנוי במחלוקת הזה. בכלל, יש לי תחושה שפיסטוק הוא האגוז הכי לא מוערך שיש (כן, אני יודעת שפיסטוק הוא לא באמת אגוז). לי לפחות לא יצא לפגוש אותו כחלק מצלחות הפיצוחים הרווחות ואפילו באפייה הוא לא מרבה לככב לעומת השקדים, אגוזי הלוז והפקאנים. אבל לאחרונה המגמה אצלי משתנה והפיסטוק תופס מקום מרכזי הרבה יותר בבישול ובאפייה שלי. הכל התחיל משקית פיסטוקים קלויים שהחצי הביא איתו בספונטניות מחנות התבלינים. זה מה שהחל את המגמה וגרם לי להבין שמדובר באגוז טעים באופן מיוחד, שמחמיא גם למנות מלוחות וגם למנות מתוקות. מעבר לכך שהוא שינוי מרענן מהשקדים ואגוזי הלוז שזכו אצלי לחשיפת יתר בשנים האחרונות.
 
 
עוגיות פיסטוק ושוקולד מריר

 
בעקבות ההתאהבות המחודשת שלי, התחלתי לחפש מתכוני מתוקים עם פיסטוק וכמובן שנתקלתי במתכון המושלם לעוגיות הללו בבלוג המוצלח של ג'וי. מדובר בעוגיות מאוד מפתיעות, שמפוצצות את הפה בטעמים לא שיגרתים שמשתלבים ביחד באופן מאוד ייחודי ולא צפוי. כל ביס מהן גורם להפתעה מתוקה, מלוחה, מרה וטעימה באופן מאוד בלתי צפוי.
 
העוגיות פשוטות מאוד להכנה. ממש כמו עוגיות שוקולד צ'יפס. אם תקפידו על אופן ההכנה ולא תוותרו על אף אחד מהמרכיבים (כן, כולל פיסטוקים קלויים ומולחים), תקבלו עוגיות מפתיעות ומעניינות מלאות בטעם ומרקם שעושה כיף בפה. כמו ברוב מתכוני העוגיות שלי, גם בעוגיות האלו עדיף להשתמש בשוקולד מריר חתוך לחתיכות ולא בשוקולד צ'יפס קנוי. זה באמת מה שעושה את ההבדל הגדול ומה שמעניק לעוגייה את המרקם הייחודי והמעניין שלה, בשילוב עם הפיסטוקים החתוכים גס. חתיכות השוקולד לא מתקשות לחלוטין גם לאחר שהעוגייה מתקררת ולכן הן מהוות ניגוד מעניין לחתיכות הפיסטוק הגסות. פשוט גן עדן בכל ביס. גם למלח יש תפקיד חשוב בעוגיות הללו. במתכון המקורי יש שימוש במלח ים מעושן. הבעיה היא שהוא עולה כמו זהב בערך ולכן אני החלטתי לוותר והשתמשתי במקום בפיסטוקים קלויים מומלחים שקילפתי בסבלנות. יצא מצוין.
 
עוגיות פיסטוק ושוקולד מריר
 
 
עוגיות פיסטוק ושוקולד מריר מבוסס על מתכון מהבלוג  joy the baker
מניב 24 עוגיות קטנות
 
חומרים:
100 גרם חמאה רכה
50 גרם סוכר לבן (רבע כוס)
60 גרם סוכר חום (רבע כוס)
ביצה
175 גרם קמח (כוס ורבע)
חצי כפית אבקת אפייה
חצי כפית סודה לשתייה
200 גרם שוקולד מריר חתוך לחתיכות גסות
150 גרם פיסטוקים קלויים מומלחים מקולפים חתוכים לחתיכות גסות (משקל לפני קילוף)
 
אופן ההכנה:
במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה עם שני סוגי הסוכר עד לקבלת קציפה חלקה. מוסיפים את הביצה וממשיכים לעבד כשתי דקות במהירות בינונית. לתוך קערת המיקסר מנפים קמח, אבקת אפייה וסודה לשתייה. מעבדים בעזרת וו הגיטרה רק עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים את השוקולד והפיסטוקים ומקפלים אותם בעזרת מרית לתוך הבצק בעדינות. יוצרים עיגולים מהבצק ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה תוך שמירה על מרחק גדול בין העוגיות. אופים כ- 8-10 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. העוגיות מוכנות כאשר הן יציבות בשוליים והמרכז שלהן רך. לאחר האפייה מניחים לעוגיות להצטנן לחלוטין בתבנית בטרם ניתן להעביר אותן.
 
עוגיות פיסטוק ושוקולד מריר
 
 
 

 
 
 



2 תגובות:

  1. טוב, שכינעת אותי!
    יש פיסטוקים במקפיא, שוקולד תמיד, והתמונות פה נראות טובות מדי, אז נכין את העוגיות :)
    חייבת להגיד שאצלי אוהבים פיסטוק אבל לא אפיתי איתו הרבה.

    השבמחק