יום חמישי, 11 בספטמבר 2014

המרובעים לשלטון

או: בראוניז שוקולד מריר וגבינה עם שוקולד לבן ומוקה

בראוניז שוקולד מריר וגבינה עם שוקולד לבן ומוקה

יש משהו בעוגה שחותכים אותה למרובעים שהופך אותה למשהו אחר. קצת קשה להסביר את זה, אבל אתם בטוח מבינים למה אני מתכוונת. זה נראה שברגע שאופים את אותה העוגה בתבנית מרובעת במקום בתבנית עגולה וחותכים אותה לריבועים במקום למשולשים, היא הופכת פתאום לפחות מחייבת. לפשוטה יותר. אולי זו דווקא העובדה שהריבועים נתפסים כקטנים יותר מפרוסת עוגה סטנדרטית ולכן באים איתם פחות רגשות אשמה (לא שלי יש אי פעם רגשות אשם מעוגה או קינוח).

בכל מקרה, איך שלא תסתכלו על זה, יש משהו מרענן במרובעים. משהו שמוציא אותנו מהמסגרת. תנסו בפעם הבאה להכין את העוגה הקבועה והאהובה שלכם בתבנית מרובעת ובסיום תחתכו אותה למרובעים. אתם לא מאמינים כמה זה מרענן ואפילו קצת משנה את הטעם שלה. והכי כיף, אין צורך לחתוך. פשוט תופסים ריבוע אחד ביד ואוכלים ישירות מעל הכיור. בלי ללכלך סכינים או כפיות.

בראוניז שוקולד מריר וגבינה עם שוקולד לבן ומוקה


ואם כבר מדברים על ריבועים, איך אפשר בלי להזכיר בראוניז? אחת הבשורות הקולינריות היחידות תוצרת אמריקה שממש שווה לאמץ. על מערכת היחסים המורכבת שלי עם בראוניז כבר כתבתי בעבר ואפילו שיתפתי את המתכון הכי מוצלח שאני מכירה לריבועים המפורסמים האלו. אז למה להתעסק עם משהו מושלם? למה לא...

הריבועים האלו הם לא יותר טעימים מ"הבראוניז הכי טעימים בעולם" (שאני מאוד מקווה שכבר הספקתם להכיר ולהנות מהם). הם פשוט שונים לחלוטין. הם לא בדיוק בראוניז וגם לא בדיוק עוגת גבינה. יש בהם גם שכבת שוקולד מפנקת במרקם של בראוניז, גם שכבת גבינה עם שוקולד לבן וטעמי קפה עדינים וגם ציפוי עדין של שמנת חמוצה ושוקלד מריר, שממתנים מעט את כל המתיקות הזאת. הריבועים האלו קשים מאוד להגדרה, אבל הם בהחלט משלבים את הכי טוב מכל העולמות. ההכנה שלהם פשוטה יחסית והרבה פחות מחייבת מהכנה של עוגת גבינה. האפייה קצת יותר ארוכה מאפייה של בראוניז קלאסיים, אבל זה ממש לא צריך לסבך לכם את העניין. אם אתם יודעים להכין בראוניז, אתם יכולים להכין את הריבועים האלו בלי שום בעיה.

בראוניז שוקולד מריר וגבינה עם שוקולד לבן ומוקה


בראוניז שוקולד מריר וגבינה עם שוקולד לבן ומוקה
מניב 16 ריבועים בינוניים

חומרים לבראוניז שוקולד:
250 גרם שוקולד מריר
150 גרם חמאה
150 גרם סוכר לבן (3/4 כוס)
3 ביצים
140 גרם קמח (כוס)
10 גרם קקאו (כף)
רבע כפית מלח

חומרים לגבינה שוקולד קפה (טמפרטורת חדר):
250 גרם גבינת שמנת 30%
250 גרם גבינה לבנה 9%
250 גרם שוקולד לבן מומס
חצי כפית אבקת קפה/מוקה (אם משתמשים בקפה מגורען, חשוב להמיס אותו בכף מים רותחים)
3 ביצים
50 גרם סוכר (רבע כוס)
קורט מלח

חומרים לציפוי (אופציונלי):
250 גרם שמנת חמוצה
50 גרם סוכר (רבע כוס)
100 גרם שוקולד מריר
רבע כפית אבקת קפה/מוקה

אופן ההכנה:
הכנת הבראוניז: בקערה בינונית ממיסים שוקולד וחמאה במיקרוגל ומערבבים לתערובת חלקה ואחידה. מוסיפים את הסוכר ומערבבים היטב עד שהוא נמס מעט. מוסיפים את הביצים אחת אחת ומערבבים היטב לאחר כל ביצה. מנפים לקערת השוקולד את הקמח, המלח ואבקת הקקאו ומערבבים לתערובת חלקה ואחידה. יוצקים לתבנית פיירקס בגודל 22X32 מרופדת בנייר אפייה שמכסה גם את הדפנות. אופים כ- 15 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. בתום האפייה החלק העליון צריך להיות אטום למגע אך הפנים עדיין רוטט.
הכנת הגבינה: בקערה בינונית טורפים את הביצים ביחד עם הגבינות. מוסיפים את השוקולד הלבן המומס ואת אבקת הקפה. מערבבים היטב. מוסיפים את הסוכר ואת המלח ומערבבים עד לקבלת בלילה אחידה. את הבלילה יוצקים בעדינות רבה על גבי שכבת השוקולד החצי אפויה. יש לעשות זאת בזהירות על מנת שלא "לשבור" את שכבת השוקולד, מה שיגרום לקבלת כתמים שחורים של שוקולד בשכבה הלבנה (לא סוף העולם ולא ישפיע על הטעם, אבל ייצא קצת פחות יפה). מחזירים לתנור לאפייה של כ- 45-50 דקות בחום של 160 מעלות.
הכנת הציפוי: מניחים בסיר קטן את כל חומרי הציפוי. מבשלים עד להמסה של השוקולד והסוכר תוך כדי ערבוב תמידי. יוצקים על גבי העוגה האפויה ומחזירים לתנור לאפייה של 10 דקות בחום של 160 מעלות.
לאחר האפייה מוציאים את העוגה מהתנור ומניחים לה להגיע לטמפרטורת החדר. לאחר מכן עוטפים אותה היטב בניילון נצמד ומעבירים למקרר לקירור של לילה לפחות. לאחר הקירור מחלצים את העוגה מהתבנית (נעזרים בנייר האפייה לשם כך) וחותכים ל- 16 ריבועים שווים.

בראוניז שוקולד מריר וגבינה עם שוקולד לבן ומוקה




 

7 תגובות:

  1. לא רק המרובעים לשלטון אלא המרובעים האלהההההההההההה !!
    באמת למה שלא תהרגי אותי על הבוקר עם הדבר המדהים והמושחת הזה
    אוהבת מאד את השילוב של שוקולד וגבינה, אבל את הוספת פה גם עוד טעמים - ואני מתההההההההה על שוקולד לבן.
    אני מצטערת אבל נאלצת לקרוא אותך לסדר!! :)

    השבמחק
  2. ניאמממממממ בחיי שהמרובעים האלה בדיוק בשבילי,
    מטורפת על כל שילוב הטעמים הזה, הכל ביחד וכל אחד לחוד
    ומהתמונות רואים היטב את המרקם הרך...
    אחחח, עושה חשק בטירוףףף לביס

    השבמחק
  3. וואו זה נראה מעולה!
    לא קראתי את דרך ההכנה, אך מרשימת המרכיבים זה נשמע תהליך די ארוך, אבל בהחלט שווה!

    השבמחק
    תשובות
    1. כמות המרכיבים לא מעידה על רמת הקושי של המתכון :)
      האמת היא שההכנה של הריבועים האלו מאוד פשוטה, אפילו למי שאינם מנוסים באפייה.
      תנסי, מבטיחה לך שלא תתאכזבי :)

      מחק
  4. אגב, זה ממש מוזר, ניסיתי להירשם לקבלת עדכונים וזה כתב לי שהכתובת מייל כבר רשומה ואנילא מקבלת ממך שום עדכונים..

    השבמחק
    תשובות
    1. היתה תקלה ברישום.
      היא כבר היתה אמורה להסתדר, אבל יש צורך להירשם שוב.
      בבקשה תעדכני אותי אם לאחר שאת נרשמת בשנית עדיין יש בעיה :)

      מחק