יום רביעי, 1 ביולי 2015

"טרמיסו" מאוד לא קלאסי

או: עוגת בישקוטים בקרם מסקרפונה ושוקולד לבן בניחוח קפה

עוגת בישקוטים בקרם מסקרפונה ושוקולד לבן בניחוח קפה

טרמיסו היא אחת העוגות היותר טובות שיצאה מארץ המגף. יש משהו בטעמים הפשוטים שלה שהופך אותה לעוגה מנחמת. הכי "עוגה של בית", למרות שהגיעה אלינו ממקומות רחוקים. שילוב של כמה חומרי גלם משובחים וטעמים "נקיים" ופשוטים זה סוד הקסם שלה. את המתכון הקלאסי וההיסטרי שלי לעוגה המושלמת הזאת פרסמתי כבר בעבר ואני מאוד מקווה שיצא לכם כבר לנסות אותו.

אחרי הקלאסיקה הפשוטה והמנצחת, הגיע הזמן לתת לעוגה הזאת טאצ' אישי. שינויים קטנים שהופכים אותה לקלה יותר להכנה ומקנים לה טעמים קצת אחרים, אבל עדיין די דומים. כדי להקל על כל הסיפור, וויתרתי על הכנת קרם החלמונים הקצת מנג'ס. כדי להוסיף לה רובדי טעמים נוסף הוספתי קצת שוקולד לבן (אל תספרו לאיטלקים). אבל בכל זאת כדי לשמור על הרעיון הכללי, לא וויתרתי על הבישקוטים (למרות שניתן להחליף אותם בכל ביסקוויטים שאוהבים), על הקפה ועל הליקר שנותן טעם קצת יותר "בוגר" לכל העוגה הזאת. יצא מעין ייצור כלאיים- משהו בין הטרמיסו האיטלקית הקלאסית לבין עוגת הביסקוויטים הישראלית הקלאסית.

פינוק מושלם לסופ"ש של קיץ ישראלי.

עוגת בישקוטים בקרם מסקרפונה ושוקולד לבן בניחוח קפה


עוגת בישקוטים בקרם מסקרפונה ושוקולד לבן בניחוח קפה
מתאים לתבנית פיירקס בגודל 20X20

חומרים:
200 גרם שוקולד לבן שבור לקוביות
מיכל שמנת מתוקה
250 גרם גבינת מסקרפונה
50 גרם סוכר (רבע כוס)
150 גרם בישקוטים
אספרסו כפול (בטמפרטורת החדר)
כף וויסקי/ברנדי

אבקת קפה נמס לעיטור (לא מגורען) (אופציונלי)

אופן ההכנה:
בקערה קטנה שמים את השוקולד הלבן. מביאים את השמנת המתוקה לרתיחה ושופכים אותה על גבי השוקולד הלבן. מערבבים היטב עד שכל השוקולד נמס ומתקבל נוזל הומגני ומבריק. מכסים בניילון נצמד למניחים במקרר למשך 4 שעות לפחות. לאחר הקירור, שמים את התערובת של השוקולד והשמנת בקערת המיקסר. מוסיפים את הסוכר ומקציפים היטב עד למרקם של קצפת יציבה. מקפלים לתוך הקצפת את גבינת המסקרפונה (מומלץ לקפל בכמה נגלות ולהוסיף כל פעם כשליש מכמות הגבינה לקצפת). מניחים בצד. שמים את האספרסו בקערה קטנה רחבה מספיק כדי להכיל את הבישקוטי ומוסיפים את הוויסקי. טובלים כל ביסקוטי בתערובת למשך שנייה (לא יותר מזה) ומניחים בתחתית התבנית. ממשיכים עד שמתקבלת שכבה שלמה של בישקוטים (במידת הצורך שוברים את הבישקוטים כדי שיתאימו לגודל התבנית). שופכים מעל את קרם המסקרפונה ומפזרים אותו בשכבה אחידה על פני כל התבנית. מכסים את התבנית בניילון נצמד ומניחים במקרר למשך הלילה. לפני ההגשה מפזרים מעל העוגה בעזרת מסננת קטנה שכבה דקה של אבקת קפה נמס (לא מגורען).

עוגת בישקוטים בקרם מסקרפונה ושוקולד לבן בניחוח קפה




 

2 תגובות:

  1. פשוט חלום של עוגה!!
    כל ביס זה חתיכת גן עדן
    יאוווווווווווווו כמה בא לי לחטוף את הפרוסה מהמסך

    השבמחק