יום חמישי, 23 ביולי 2015

שמרים של קיץ

או: רוגלך שוקולד פשוטים

רוגלך שוקולד פשוטים


כמו שאתם כבר בטח יודעים, אני מאוד אוהבת שמרים. בצקים עשירים בחמאה שממלאים אותם בגודי'ס מכל מיני סוגים תמיד יקנו אותי. תמיד יגרמו לי להרגיש את התחושה הזאת. אבל מה, בצק שמרים עשיר וחמאתי בקיץ הישראלי זה עניין קצת בעייתי. שלא לדבר על קיפולי חמאה. הפעולה שהופכת את בצק השמרים ליצירת אומנות של ממש, הופכת בחום הישראלי לבלתי אפשרית (במיוחד אם אתם כמוני ואין לכם מזגן במטבח). החום הכבד הופך את הבצק לגוש שומני ודביק שלא ניתן בשום פנים ואופן לעבוד איתו.

אז בדיוק עבור הימים החמים שעוברים ועוד יעברו עלינו בחודשים הקרובים, הבאתי עימי את מתכון השמרים המושלם. הוא אומנם לא עשיר בקיפולי חמאה, אבל בכל זאת יש בו את התכונה הנפלאה הזאת שהופכת רוגלך ביתיים לעוגייה מושלמת, שלא מזכירה כלל את הגרסא הקנויה שלה.


רוגלך שוקולד פשוטים


היתרון הגדול של המתכון הזה הוא הפשטות (היחסית) שבו. בלי יותר מדי התעסקות בקיפולים ורידודים מתקבלים רוגלך נפלאים, רכים וחמאתיים. אומנם לא תקבלו את התוצאה והאוורירית שמתקבלת רק ע"י קיפולי חמאה, אבל בכל זאת, הרוגלך האלו ישאירו בכם טעם של עוד. אחרי הכל, אין הרבה דברים מושלמים יותר מרוגלך ביתיים וחמימים שבדיוק נמשחו בסירופ סוכר מתקתק ודביק.

ואם אתם בכל זאת מתעקשים על הגרסא הקלאסית הנפלאה לרוגלך, או שאתם קוראים את הפוסט הזה בשיא החורף, תנסו את המתכון המושלם הזה לרוגלך הכי רכים והכי טעימים שיצא לכם לטעום.


רוגלך שוקולד פשוטים


רוגלך שוקולד פשוטים
מניב כ- 20 רוגלך בינוניים

חומרים לבצק:
500 גרם קמח (3.5 כוסות)
25 גרם שמרים טריים 
200 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
50 גרם סוכר (רבע כוס)
250 גרם שמנת חמוצה (מיכל) 
2 ביצים
60 מ"ל חלב (רבע כוס)
חצי כפית מלח
 
חומרים למילוי:
100 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
50 גרם חמאה
60 מ"ל חלב (רבע כוס)
100 גרם סוכר (חצי כוס)
35 גרם קקאו משובח (רבע כוס) 
קורט מלח
 
מעט סוכר לפיזור
 
חומרים לסירופ סוכר:
250 מ"ל מים (כוס)
100 גרם סוכר (חצי כוס) 
כפית מיץ לימון
 
אופן ההכנה:
הכנת הבצק: מנפים את הקמח לקערת המיקסר. מוסיפים את השמרים ומערבבים אותם קלות לתוך הקמח. מוסיפים את החמאה, הסוכר, השמנת, הביצים והחלב. לשים כ- 5 דקות בעזרת וו הלישה. מוסיפים את המלח ולשים כ- 10 דקות נוספות. הבצק אמור להיות אחיד ומעט רך. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומתפיחים בטמפרטורת החדר כשעה עד שהבצק מכפיל את נפחו. לאחר ההתפחה הראשונה לשים את הבצק קלות עד שכל האוויר יוצא ממנו. מניחים את הבצק שוב בקערת המיקסר ומכסים בניילון נצמד. מכניסים למקרר להתפחה שנייה למשך הלילה.
הכנת המילוי: בקערת פלסטיק שמים את השוקולד, החמאה והחלב. ממיסים במיקרוגל בפולסים עד להמסה מוחלטת (זהירות לא לשרוף). מערבבים את התערובת עד לקבלת מסה אחידה. מוסיפים את הסוכר, הקקאו והמלח ומערבבים היטב עד שמתקבל קרם אחיד וסמיך. מכנים למקרר למשל כחצי שעה עד שהתערובת מתקררת ומתייצבת.
עיצוב ומילוי: לאחר לילה במקרר, מניחים את הבצק על משטח אפייה מקומח היטב ולשים אותו קלות. מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים (עובדים עם חלק אחד בכל פעם ומניחים במקרר את החצי השני עד לשימוש). לשים את מחצית הבצק למלבן ארוך בעובי של כשלושה מ"מ. חשוב לקמח היטב את המשטח ולהזיז את הבצק כל הזמן על מנת שלא יידבק. מורחים מחצית מהמילוי על גבי הבצק ומקפלים לשניים את הצלע הארוכה. עוברים עם המערוך בעדינות על מלבן הבצק המקופל על מנת להדק את המילוי לבצק. בעזרת סכין חדה או חותכן פיצה חותכים את המלבן ל- 10 משולשים שווים בגודלם (לקבלת תוצאה מדויקת יותר, מומלץ ליישר את קצוות המלבן). מגלגלים כל משולש מהבסיס את הקצה לצורת רוגלך. מניחים את הרוגלך המגולגל על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. חוזרים על הפעולה עם מחצית הבצק השנייה. מניחים את הרוגלך להתפחה כשעה בטמפרטורת החדר. לפני האפייה מפזרים על הרוגלך מעט סוכר לבן. אופים כ- 20-25 דקות בחום של 170 מעלות.
הכנת סירופי סוכר: בסיר קטן מניחים את כל חומרי הסירופ. מבשלים על אש בינונית עד שהסוכר נמס לחלוטין (חשוב לערבב מדי פעם על מנת שהסוכר לא יישרף). מניחים לסירופ להתקרר לטמפרטורת החדר. מיד לאחר האפייה מברישים את הרוגלך החמים בנדיבות בסירופ הסוכר.
 

רוגלך שוקולד פשוטים



 

2 תגובות:

  1. הייתי זוללת את הרוגלאך האלה ישר מהמסך אם יכולתי :)
    ניראים נפלא!!

    השבמחק
    תשובות
    1. את לא צריכה לזלול מהמסך...את יכולה לאפות ולזלול על אמת :)

      מחק