יום שלישי, 31 בינואר 2012

מה יכול להיות יותר טוב משוקולד?

או: פיננסטייר שוקולד וחלבה



פיננסייר שוקולד וחלבה



אני מטורפת על שוקולד. מה שנקרא שוקוליסטית.

שוקולד אצלי זה ממש צורך ולא אחת אני מוצאת את עצמי עם חשק בלתי נשלט לשוקולד שחייב לבוא על סיפוקו, בד"כ באמצעות בראוניז או עוגת שוקולד אפויה. במקרים בהם נדרש סיפוק מיידי יותר לצורך, אני מסתפקת בפיתה ממולאת בקוביות שוקולד מריר שאני שורפת על הגז.
עם כל האהבה שלי לשוקולד, אני ממש לא מוכנה לאכול שוקולד מכל סוג. שוקולד חלב למשל אני לא אוכלת בכלל ומעולם לא שילבתי אותו באפייה שלי. אני הכי אוהבת שוקולד מריר, רצוי עם אחוזי קקאו גבוהים- ככל שאחוזי הקקאו גבוהים יותר, כך השוקולד טעים ומספק יותר. האהבה שלי לשוקולד התחילה בגיל ממש צעיר ועוד כשהייתי ילדה סירבתי לאכול שוקולד חלב, אלא שוקולד מריר בלבד. אני חייבת להודות שזה מאוד לא אופייני וילדים בד"כ סולדים משוקולד מריר ומעדיפים שוקולד חלב. טוב, תמיד הייתי ילדה קצת שונה, שעם הזמן גדלה להיות אשה קצת שונה (או הרבה שונה לדעת החצי השני שלי).

אז מה באמת יכול להיות יותר טוב משוקולד? כמובן, שוקולד וחלבה. אני חייבת להודות שזה אחד השילובים האהובים עליי באפייה וכל מה שהכנתי מהשילוב הזה זכה להצלחה מסחררת בקרב כל סוגי הקהלים, גם אלו שאינם מחבבים שוקולד באופן מיוחד (קשה להאמין אבל יש גם אנשים כאלו...).

הפעם שילבתי שוקולד וחלבה בעוגיות פיננסייר. אלו עוגיות צרפתיות עדינות על בסיס של שקדים טחונים או אבקת שקדים. המתכון הזה נולד כתוצאה משאריות חלבונים שנותרו מיותמים מספר ימים במקרר לאחר שהשתמשתי בחלמונים להכנת גלידה. מכיוון שלא התחשק לי להכין את הדברים הסטנדרטיים כמו נשיקות או פבלובה שהכנתי כבר אינספור פעמים, החלטתי לנסות משהו חדש. חיפוש קצר בגוגל הניב מאות גרסאות לעגיות הללו כאשר בבסיס כל המתכונים היה ניתן למצוא אבקת סוכר, שקדים, חלבונים וחמאה. אני כמובן הייתי חייבת להוסיף שוקולד לעוגיות ומכיוון שלא היו לי בבית מספיק שקדים, המרתי חצי מהכמות הנדרשת באגוזי לוז. בנוסף, באופן מסורתי יש להכין את העוגיות הללו בתבנית ייחודית בצורת מלבנים קטנים. לי אין את התבנית המסויימת הזו ולכן הכנתי את העוגיות בתבנית מאפינס.

לשם הכנת העוגיות יש צורך בהכנת חמאה חומה או חמאה אגוזית כפי שהיא נקראית במתכונים מסויימים. זו בעצם חמאה שהומסה במחבת על האש ובושלה מספר דקות עד שהפכה לחומה ונדף ממנה ריח אגוזי עז. חשוב לשים עין על החמאה בעת החימום, משום שמספר שניות נוספות של בישול יהפכו את החמאה מחמאה חומה לחמאה שרופה שלא ניתן להשתמש בה. זה החלק הטריקי היחיד במתכון. מעבר לכך ההכנה מאוד פשוטה. אין צורך אפילו ללכלך את המיקסר, מכינים את העוגיות בקערה אחת באמצעות כף עץ.

למרות אופן ההכנה הפשוט, מתקבלות עוגיות טעימות ומעודנות להפליא עם טעם חזק של שוקולד וחלבה.



פיננסייר שוקולד וחלבה

 

פיננסייר שוקולד וחלבה 
מניב 14 עוגיות בתבנית שקעים סטנדרטית

 
חומרים:
100 גרם חמאה
30 גרם קמח
70 גרם אבקת סוכר
3 חלבונים
25 גרם שקדים מולבנים קלויים טחונים דק מאוד
25 גרם אגוזי לוז קלויים ומקולפים טחונים דק מאוד
100 גרם שוקולד מריר
כפית אבקת נס קפה (רצוי מגורען)
כחצי כוס חלבה מפוררת באופן גס
חצי כפית מלח (לא לוותר)

אופן ההכנה:
במחבת קטנה ממיסים את החמאה ומבשלים על אש בינונית עד שהיא משנה את צבעה והופכת לחומה. חשוב להשגיח על מנת שהחמאה לא תישרף. לי זה לקח 4 דקות בדיוק מרגע שהחמאה נמסה לחלוטין. מניחים בצד על מנת שהחמאה תתקרר מעט.
בקערה מערבבים יחד את הקמח, אבקת הסוכר, האגוזים והשקדים. מוסיפים את החלבונים ומערבבים בעזרת כף עץ רק עד לקבלת תערובת אחידה. חשוב לא לעבד מדי את הקמח, אחרת יתקבלו עוגיות קשות. ממיסים במיקרוגל את השוקולד ולאחר ההמסה מוסיפים אליו את הקפה הנמס והמלח. מערבבים היטב על מנת שלא ישארו גושים של אבקת קפה. מוסיפים את תערובת השוקולד לקערה ומערבבים רק עד לקבלת תערובת אחידה. גם כאן חשוב להקפיד על עיבוד מינימלי. לבסוף, מוסיפים לתערובת את פירורי החלבה ומערבבים קלות לשם פיזורם בתערובת.
להכנת התבנית מרפדים את השקעים בעטרות נייר. לעוגיות האלה יש נטייה להידבק לכן מומלץ לשמן את עטרות הנייר במעט חמאה או שמן צמחי נטול טעם (כמו שמן קנולה). יוצקים את הבלילה לתוך העטרות כמעט עד מלוא הגובה. העוגיות תופחות רק במעט ולכן אין חשש למלא את השקעים כמעט במלואם.
אופים בתנור שחומם מראש ל- 170 מעלות כ- 12-15 דקות. 
מכיוון שמדובר בעוגיות שוקולד, לא ניתן לסמוך על הצבע שלהן כמדד למידת האפייה ולכן חשוב לבדוק בעזרת קיסם.
לאחר האפייה מוציאים את העטרות מהתבנית ומניחים להצטנן על רשת.
העוגיות נשמרות כ- 3 ימים בקופסא אטומה מחוץ למקרר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה