יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

עוגיות השוקולד צ'יפס הכי טעימות בעולם

או: עוגיות השוקולד צ'יפס הכי טעימות בעולם




 
אני זוכרת את הפעם הראשונה שטעמתי עוגיות שוקולד צ'יפס. לפני המון שנים הלכנו לבקר חברה של אמא שלי, שעברה לבית חדש. כשהגענו, היא הגישה לנו מגוון של עוגיות קנויות, ביניהן היו גם עוגיות שוקולד צ'יפס שהוגשו בתוך האריזה שלהן. הסתכלתי על האריזה והיה כתוב עליה "עוגיות שוקולד צ'יפס". באותו זמן הצ'יפס היחיד שהכרתי היה מתפוחי אדמה מטוגנים והייתי בטוחה שהוא משולב בתוך העוגייה. כמובן שמיד הסתקרנתי, טעמתי ולא הצלחתי להרגיש בטעם הצ'יפס. אכלתי עוד עוגיה, התאמצתי מאוד לגלות את טעם הצ'יפס ושוב לא הצלחתי- העוגיה היתה מתוקה מאוד, עם המון חתיכות של שוקולד וללא שמץ של טעם או אפילו מליחות של צ'יפס. קראתי את רשימת המרכיבים על גבי האריזה ולא היה שם זכר להימצאות תפוחי אדמה. בשלב מסויים אמא שלי וחברה שלה שמו לב שאני מאוד מוטרדת מהעוגיות ושאלו אותי מה קרה. הסברתי להן והן פרצו בצחוק מתגלגל שאני לא שוכחת עד היום. לאחר שסיימו לצחוק, חברה של אמא שלי הסבירה לי שצ'יפס זו מילה באנגלית שהפירוש שלה הוא "שבב" והכוונה היא לעוגיות עם שבבי שוקולד ולא לעוגיות עם שוקולד וצ'יפס, כמו שחשבתי ברוב תמימותי וחוסר הבנת האנגלית שלי באותה תקופה. זו היתה ההכרות הראשונה שלי עם העוגיות הטעימות האלו ומאז גם הן וגם הסיפור שמלווה אותן הפכו להיות אורחים קבועים בבית שלנו.

מאז עברו כמה שנים, למדתי אנגלית וגם למדתי לאפות. כמובן שעוגיות שוקולד צ'יפס היו העוגיות הראשונות שאי פעם הכנתי. מהר מאוד גיליתי את התענוג שקיים בעוגיית שוקולד צ'יפס תוצרת בית, לעומת עוגיית שוקולד צ'יפס קנוייה. היום אני כבר לא מעזה להכניס הביתה את הסוג הקנוי ואפילו אמא שלי הפסיקה לקנות אותן מאז שהיא טעמה את הגרסא הביתית. כמעט לכל אופה יש את המתכון המנצח שלו לעוגיות שוקולד צ'יפס וכל אחד בטוח שהמתכון שלו הכי טוב. גם לי יש את המתכון "הכי טוב בעולם". מדובר בשילוב של מספר מתכונים שניסיתי, עד שהגעתי לנוסחא המנצחת, שמניבה את העוגייה הטעימה ביותר- קשה מבחוץ ומתפוררת מבפנים, בדיוק כמו שעוגיית שוקולד צ'יפס צריכה להיות.




מדובר בעוגיות בסיסיות, פשוטות מאוד, מהירות להכנה ומנחמות מאין כמותן. רשימת המרכיבים מאוד בסיסית ומורכבת ממוצרים שיש כמעט בכל מזווה. קשה מאוד להיכשל עם העוגיות האלו אבל יש להן שני כללי ברזל- הראשון הוא לא להשתמש בשוקולד צ'יפס קנוי, אפילו אם הוא באיכות טובה. במקום זאת, תקדישו שתי דקות לקיצוץ גס של שוקולד מריר משובח כי זה מה שעושה את כל ההבדל. הכלל השני הוא בשום אופן לא לוותר על המלח!! גם אם אתם לא נוהגים להוסיף מלח למתוקים שלכם (וכדאי שתתחילו לסגל את ההרגל הזה), אל תוותרו במקרה הזה.

אז אם יש לכם חשק למשהו מתוק ומנחם ויש לכם חצי שעה פנויה, תפעילו את התנור (ואת המזגן) ותפנקו את עצמכם בעוגיות שוקולד צ'יפס הכי טעימות בעולם. אחרי שתכינו ותיקחו את הביס הראשון, תבינו למה היה שווה להפעיל את התנור עבורן, אפילו בשיא החום של אוגוסט.




עוגיות השוקולד צ'יפס הכי טעימות בעולם
מניב כ- 25  עוגיות

חומרים:
100 גרם חמאה רכה
50 גרם סוכר חום
50 גרם סוכר לבן
ביצה
שתי כפיות תמצית וניל
170 גרם קמח
חצי כפית מלח (לא לוותר!!)
חצי כפית סודה לשתייה
כפית אבקת אפייה
150 גרם שוקולד מריר חתוך לחתיכות גסות (לא שוקולד צ'יפס קנוי)


אופן ההכנה:
בקערת המיקסר מקציפים יחד חמאה, סוכר לבן וסוכר חום עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה מעט. מוסיפים את הביצה ואת תמצית הוניל וממשיכים להקציף עד לקבלת תערובת אחידה. מפסיקים את פעולת המיקסר ומנפים לתוך הקערה את הקמח, אבקת האפייה והסודה לשתייה. מוסיפים את המלח ומקפלים בעזרת מרית עד לקבלת בלילה אחידה (בשלב זה חשוב להקפיד על עיבוד עדין ומינימלי). מוסיפים את השוקולד החתוך ומקפלים בעדינות. מהבצק המוכן יוצרים כ- 25 עיגולים ומניחים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. את העוגיות אופים כ- 12-15 דקות בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות. חשוב להיזהר מאפיית יתר על מנת שלא לייבש את העוגיות.





שיהיה שבוע טוב ואולימפיאדה מוצלחת.
והרבה הצלחה ללי קורזיץ.


8 תגובות:

  1. דווקא אין לי מתכון מנצח משל עצמי אבל נראה לי שממש עכשיו מצאתי אותו! נראות טעימות מהסוג הזה שאי אפשר להפסיק לכרסם

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת שאי אפשר להפסיק לאכול אותן, במיוחד כאשר הן עדיין חמות והשוקולד נמס.

      מחק
  2. וואו, הן נראות פשוט מושלמות. חד משמעית.
    ויש קטע שהרעיון שלך (או של הילדה שפעם היית) לעוגיות עם שוקולד וצ'יפס נשמע לי אדיר :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. הכנתי פעם עוגיות עם ביסלי ובייגלה והן יצאו מצויינות (לפחות לטעמי). נראה לי ששילוב של צ'יפס יהיה לא פחות טוב. שווה לנסות...

      מחק
  3. לא מכירה מישהו שלא אוהבת עוגיות שוקולד צ'יפס :)
    הן נראות מצויין
    אבל את יודעת שבגדול יש שני סוגים - עוגיות רכות ועוגיות קשות, והמתכונים שונים.
    אני מבינה שאלה עוגיות רכות מבפנים
    ממממממ הייתי אוכלת בשמחה כמה עוגיות עכשיו :)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא הסוג הפאד'גי, אלא הסוג הקשה יותר.
      בעיניי הן יותר טעימות :)

      מחק
  4. אין על עוגיות שוקולד צ'יפס:) וכמגוון המתכונים כך גם מגוון ההעדפות ואני אוהבת לגוון וכל פעם לנסות ולהכין מתכון אחר לפי החשק ומצב הרוח.
    יופי של עוגיות יצאו לך:) נהדר עם כוס חלב

    השבמחק