יום רביעי, 1 בפברואר 2012

הכי אמריקאי שיש

או: קאפקייקס אוריוס

קאפקייקס אוריוס



מה עוד אפשר להגיד על קאפקייקס שלא נאמר כבר?
האמת, השיגעון סביב העוגות האישיות האלה לא ממש ברור לי. בסה"כ מדובר בעוגות בחושות די פשוטות בעלות ציפוי מושחת שמורכב בד"כ מחמאה ואבקת סוכר. אז נכון, הן יפות וחמודות וניתן להשיג אותן באינספור צבעים וטעמים, אבל בואו נודה על האמת- גבירותיי ורבותיי, המלך הוא עירום- אלו לא העוגות הכי טעימות שיש וההיסטריה שנוצרה סביבן ממש לא מוצדקת, לפחות לטעמי.
כמו כל טרנד אחר שמגיע מארה"ב, גם את הטרנד הזה אימצנו בעיניים עצומות וחנויות קאפקייקס התחילו לצוץ להן בכל רחבי הארץ, ממש כמו פטריות אחרי הגשם. אני חייבת לומר שטעמתי מספר קאפקייקסים במספר חנויות כאלו והתאכזבתי קשות. העוגות היו אומנם נורא יפות ומגרות, אך הטעם שלהן היה לרוב סינטטי ומאכזב. שלא לדבר על המחיר השערורייתי שבו הן נמכרות בארץ, פשוט מגוחך וללא שום הצדקה.

למרות שניסיתי בכל כוחי שלא להיכנע לטרנד הקולינרי המיותר לחלוטין הזה, החלטתי לבסוף לנקוט בגישה של     if you can't beat them, join them והחלטתי להכין קאפקייקס ביתיים (כמו תמיד, יש לי נטייה לאמץ טרנדים באיחור לא ממש אופנתי). חיפוש קצר ברשת הניב מאות מתכונים בכל הטעמים והצבעים, אך לא הצלחתי למצוא מתכון שממש דיבר אליי ולכן החלטתי לאלתר מתכון בעצמי. השתמשתי במתכון הבסיסי הקבוע שלי לעוגה בחושה והוספתי לו את העוגיות הכי אמריקאיות שיכולתי לחשוב עליהן- עוגיות Oreos. לקרם בחרתי בשילוב הקלאסי של חמאה ואבקת סוכר והוספתי לו שברי עוגיות. האמת שהופתעתי לטובה מהתוצאה והעוגות האלו היו עבורי חוויה מתקנת להתנסויות הרעות שהיו לי עם קאפקייקס בעבר.

לאחר שאני והחצי השני שלי חיסלנו חצי מכמות העוגיות באותו היום, החלטתי שזה מסוכן מדי להשאיר אותנו איתן בבית ללא השגחה ולכן ביקשתי מהחצי שייקח אותן איתו לעבודה. למחרת עודכנתי שהעוגיות חוסלו כליל מיד עם הגעתן.

לאור הניסוי המוצלח, נראה לי שצפויים בעתידי מתכוני קאפקייס נוספים.

קאפקייקס אוריוס

קאפקייקס אוריוס
מניב 12 קאפקייקסים בתבנית מאפינס סטנדרטית


חומרים לעוגות:
100 גרם חמאה רכה
150 גרם סוכר
4 ביצים
גביע שמנת חמוצה (200 מ"ל)
300 גרם קמח
חצי כפית אבקת אפייה
חצי כפית סודה לשתייה
8 עוגיות אוריוס שבורות לחתיכות דקות
קורט מלח

חומרים לציפוי:
200 גרם חמאה רכה
100 גרם אבקת סוכר
6 עוגיות אורייוס מפוררות לפירורים דקים

לקישוט:
4 עוגיות אוריוס שבורות לחתיכות גסות


אופן ההכנה:
במיקסר עם וו גיטרה מערבלים יחד את החמאה והסוכר כ- 5 דקות במהירות בינונית עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה מעט. מפסיקים את המיקסר ומנקים את דפנות הקערה בעזרת מרית. מפעילים שוב את המיקסר ומוסיפים את הביצים אחת אחת. לאחר שכל הביצים נטמעו לחלוטין בתערובת מפסיקים שוב את המיקסר ומנקים את הדפנות. מוסיפים את השמנת החמוצה ומערבלים עד להטמעתה. מוסיפים את הקמח, אבקת האפייה, הסודה לשתייה והמלח ומערבלים ערבול קצר רק עד לקבלת תערובת אחידה. יש להקפיד על עיבוד מינימאלי של הקמח על מנת שלא לקבל עוגיות קשות. מפסיקים את פעולת המיקסר, מוסיפים את שברי העוגיות ומערבבים אותן ידנית בעדינות לתוך הבלילה.
מרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר וממלאים כל שקע בבלילה עד ל- 3/4 גובה. אופים בתנור שחומם מראש ל- 170 מעלות למשך כ- 25 דקות.
לאחר האפייה מוציאים את העוגות האישיות מהתבנית ומניחים להן הצטנן על רשת.
להכנת הציפוי: בקערת המיקסר מקציפים יחד את החמאה ואבקת הסוכר עד לקבלת קרם חלק ואחיד. מוסיפים את פירורי העוגיות ומקציפים מספר שניות נוספות.
לאחר שהעוגות האישיות התקררו לחלוטין ניתן לצפות אותן: עורמים כף גדושה מהציפוי על גבי העוגה ובעזרת פלטה קטנה או סכין מריחה, מורחים בעדינות את הציפוי על פני כל החלק העליון של העוגה. לקישוט מפזרים מעט משברי העוגיות על גבי הציפוי.
ניתן לשמור את העוגיות מכוסות היטב במקרר אפילו 5 ימים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה