יום חמישי, 22 בנובמבר 2012

"המים כבר ירדו ויש כבר קשת"

או: עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס

עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס

תרשו לי לרגע להיות אופטימית. תרשו לי לשמוח לראות את הרחובות הריקים הולכים ומתמלאים באנשים, ברכבים, בילדים שחזרו לגני המשחקים. תרשו לי קצת אופטימיות למראה מרכזי הקניות שהולכים ומתמלאים באנשים שבאים לעשות "קניות לשבת", כמו שאמא שלי קוראת לזה. תרשו לי לשמוח למראה החיילים שחוזרים הביתה בשלום (כולל החיילים האישיים שלי). תרשו לי רק לשנייה אחת להיות אופטימית. למרות הטילים שנפלו הפעם הרבה יותר קרוב מבעבר ופוצצו את כל החלונות, תנו לי להאמין שאולי הפעם יישמר השקט. אפילו אם זו רק משאלת לב. תרשו לי להאמין שאולי הפעם למישהו סוף סוף נפל האסימון שלא את הכל אפשר לפתור בכח. שאולי יש גם דרך אחרת. תאפשרו לי לקוות שאולי אחרי הסיבוב הזה, באמת נזכה כולנו לימים של שקט. ימים שכבר שכחנו איך שהם נראים. אולי הפעם, "המים כבר ירדו ויש כבר קשת. אפשר לקום, סוף העולם עבר".

למרות הנימה האופטימית אני חייבת לומר שעברו עליי ימים ארוכים של מתח. הראש לא היה פנוי לשום מחשבה אחרת למעט דאגות וכל תשומת הלב הוקדשה רק למהדורות החדשות ולשיחות הטלפון הקבועות לאחר כל אזעקה או נפילה. אפייה, שזה בד"כ האסקפיזם המוחלט שלי, ממש לא עמדה על הפרק. גם לא כתיבה או צילום ובטח שלא עדכון הבלוג. היום סוף סוף הדאגות קצת נרגעו, הראש התפנה ויצא לי לשבת מול המחשב ולא רק כדי להתעדכן בחדשות. כחלק מהחזרה לשגרה, גם אפיתי היום. עוגיות כמובן, כי זו הנחמה האולטימטיבית שלי.

עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס

זוכרים את עוגיות השוקולד צ'יפס הכי טעימות בעולם? עכשיו קבלו את בנות הדודה האמריקאיות המוצלחות שלהן- עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס. המתכון הזה מבוסס על אותו בצק עוגיות בסיסי, רק בתוספת של חמאת בוטנים, שהופכת את העוגיות האלה למושחתות הרבה יותר. באופן מפתיע, העוגיות האלה אהובות במיוחד על אמא שלי, שבכלל לא סובלת חמאת בוטנים. היא טעמה אותן לפני שידעה מה הן מכילות ופשוט התמכרה אליהן, למרבה הפתעתה וגם למרבה הפתעתי. במיוחד לאור העובדה שטעם חמאת הבוטנים בהן מאוד דומיננטי ולא ניתן להתעלם ממנו. לגבי השוקולד בעוגיות- ניסיתי אותן עם שוקולד חלב ועם שוקולד מריר. מבחינתי אין בכלל תחרות והשוקולד המריר טעים הרבה יותר. לעומתי, הרבה טועמים אחרים אהבו אותן יותר עם שוקולד חלב. אני משאירה בידיכם את הבחירה לפי טעמכם האישי.

עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס

 עוגיות שוקולד צ'יפס וחמאת בוטנים
מניב כ- 25 עוגיות


חומרים:
100 גרם חמאה רכה
50 גרם סוכר חום (רבע כוס)
50 גרם סוכר לבן (רבע כוס)
ביצה
חצי כוס חמאת בוטנים
140 גרם קמח (כוס)
כפית אבקת אפייה
רבע כפית מלח
150 גרם שוקולד מריר/חלב שבור לחתיכות גסות


אופן ההכנה:
מניחים את הסוכר הלבן, הסוכר החום והחמאה בקערת המיקסר. מעבדים בעזרת וו הגיטרה עד לקבלת תערובת תפוחה מעט. מוסיפים את הביצה וממשיכים לערבל עד שהיא נטמעת לחלוטין בתערובת. מוסיפים את חמאת הבוטנים ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה. מפסיקים את פעולת המיקסר ומנפים לתוכה את הקמח ואבקת האפייה. מוסיפים את המלח ומערבלים למשך מספר שניות. מוסיפים את חתיכות השוקולד ומקפלים אותם ידנית לתוך התערובת בעזרת מרית. את הבצק המוכן מקררים כחצי שעה במקרר (אם ממהרים, ניתן לקרר כ- 10 דקות במקפיא). לאחר קירור הבצק, ניתן ליצור את העוגיות. בעזרת שתי כפות מניחים תלוליות בצק על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים כ- 10-12 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות. לאחר האפייה מניחים לעוגיות להצטנן מעט בטרם מעבירים אותן מהתבנית, על מנת שלא יתפרקו.

עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס


שיהיו רק ימים של שקט לכולנו.




 

11 תגובות:

  1. גם אני מאדדדדדדדדדדדד אוהבת עוגיות חמאת בוטנים שוקולד צ'יפס
    והאמת שעשית לי חשק להכין אותן :)

    אגב - קשת בענן היא לא סימן טוב. היא אמנם מאד יפה אבל.... היא לא סימן טוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת?? אתמול הייתה קשת יפיפייה שהציצה בין העננים מחוץ לחלון הבית של ההורים שלי, ממש אחרי שהכל נרגע. מעניין מה זה אומר...
      לפי מה שאני יודעת קשת היא דווקא סימן טוב שמסמל את הברית ואת ההרמוניה בארץ.

      מחק
    2. בה יחי המלך המשיח
      היי זו פעם ראשונה שאני מגיבה כיוון שיש לי את האפליקציה.
      אז ראשית אני מצפה בהשתוקקות לכל מתכון חדש כל פעם שיש התראה ליבי מתמלא בשמחה ואני עוזבת הכל לקרוא את ה-כ-ל!!
      אני מאוהבת !!!!
      הסיבה שקשת בענן זה לא סימן טוב כיון שלראשונה שהיא הופיעה היתה אחרי המבול(של נח מהתנך) והקב"ה סיכם עם נח שיותר לא יחריב את העולם ונתן לו סימן שזה הקשת.זאת אומרת שמתי שעולה ברצונו של האלוקים להחריב אז הוא נזכר בהבטחה לנח ולכן יש רק קשת....

      מחק
  2. איזה יפות הן יצאו לך
    אם יש משהו שעושה לי את זה, זה עוגיות עם סדקים
    מהממות!

    השבמחק
  3. האופטימיות שלך ממש מחממת את הלב והעוגיות שלך ממש חתיכות בעיני.

    השבמחק
  4. הדאגה הזו שמשתקת את רוח היצירה ,טוב שחלפה לה.
    לצערנו במדינה הקטנה שלונ לא ניתם לצפות מה ילד המחר.
    וטוב שחזרת לעצך והכנת עוגיות מפנקות שכאלה.
    חמאה בוטנים בעוגיות זה כל כך טעים!
    העוגיות שלך נראות מנחמות ביותר
    ובברכת ימים של שקט ושלווה
    תודה

    השבמחק
  5. למה קשת בענן היא לא סימן טוב? זה סימן לברית. העוגיות נראות מדהימות ובול מתאימות למזג האוויר בחוץ, קר וגשום. בדיוק הזמן להיכנס למטבח החמים לשחק במשחקי בישול.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם בעיניי קשת זה סימון אופטימי.
      עניין של השקפה כנראה
      בלי קשר, העוגיות הללו באמת מושלמות למזג אויר חורפי

      מחק