יום שישי, 24 במאי 2013

מתכון לאושר

או: לחמניות בריוש במילוי שוקולד

לחמניות בריוש במילוי שוקולד מריר


מוזר כל הסיפור הזה עם האושר..

אי אפשר להריח אותו. אי אפשר לגעת בו. בטוח שאי אפשר לשלוט בו. הוא נוטה להופיע פתאום ללא התראה. אבל גם נוטה להיעלם באופן מפתיע. בדיוק כשאנחנו חושבים שהוא הגיע כדי להישאר, הוא חומק לנו מבין האצבעות. אי אפשר לקבוע איתו פגישה ודווקא כשמצפים לו יותר מכל, הוא נוטה לא להופיע. לעומת זאת, בפעמים אחרות, כאשר הוא בכלל לא היה צפוי, הוא מופיע לו פתאום ללא כל התראה.

חלקנו יודעים לזהות שהוא מתקרב. הרבה לפני שהוא באמת נוגע. עומדים וממתינים. מצפים. זמינים להכיל אותו. מקבלים אותו בסבר פנים יפות, אפילו אם הוא רק אורח לרגע. אחרים לא מצליחים להבחין בו. גם כאשר הוא ממש נוגע. מבקש להיכנס. מפציר בהם להכיל אותו. הם עומדים בסירובם. בטוחים שהוא מתחזה. מנסה לתעתע בהם.


לחמניות בריוש במילוי שוקולד מריר


לפעמים הוא מתחבא מאיתנו. ממש משתדל שלא נמצא אותו. למרות שהוא שם. ואז אנחנו מתחילים לחפש בכל המקומות והזמנים הצפויים. לרוב הוא לא שם. מנסה להקשות עלינו. רוצה שנחפש אותו דווקא בתוך השיממון, בתוך חוסר ההתרגשות של השגרה. לפעמים הוא מתחבא בפינות נסתרות וצריך לחפש אותו מאחורי המקרר. בתוך הארונות. בין הספות. לפעמים הוא נמצא דווקא שם.

אני בד"כ מוצאת אותו במטבח. בין הדברים שאני אוהבת. לפעמים הוא בפינת הארון, ליד השוקולד. בפעמים אחרות הוא בתוך צנצנת הקמח. לפעמים הוא במקרר, במגירת הגבינות. בכל פעם הוא מתיישב בפינה אחרת ומחכה שאני אמצא אותו. לפעמים יש מתכונים שגורמים לו להופיע. למשל הבריושים הללו. בניגוד למתכונים אחרים לאושר שמכילים בד"כ כף אהבה, קורט שמחה וכוס של סבלנות, המתכון הזה מכיל בעיקר קמח, חמאה ושוקולד. דברים מוחשיים יותר. שאפשר לקנות בכל סופר. אז מי אמר שאושר זה דבר מורכב? מסתבר שהוא דווקא מורכב מחומרים פשוטים..מהסוג שנגישים לכולנו..צריך רק למצוא את המתכון הנכון.

כמו שאתם בטח מתארים לעצמכם, כדי לצלוח מתכון לאושר ולקבל את התוצאה הטובה ביותר יש צורך  בהרבה סבלנות. המון. הבצק הזה הוא בצק עשיר ומפנק ביותר, ולכן הוא גם דורש סבלנות ותשומת לב יתרה. אין קיצורי דרך. תקפידו על השלבים והזמנים ומובטח לכם אושר צרוף. אמיתי.  מהסוג שמתפרץ בכל ביס ומתפשט לאיטו בכל הגוף והנשמה.

לחמניות בריוש במילוי שוקולד מריר

בריוש במילוי שוקולד מריר
מניב 18לחמניות בתבנית מאפינס סטנדרטית

חומרים:
500 גרם קמח
25 גרם שמרים טריים
5 ביצים
50 גרם סוכר (רבע כוס)
כפית מלח
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

כ- 150 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
ביצה להברשה
שומשום או סוכר גבישי לקישוט (אופציונלי)


אופן ההכנה:
מנפים את הקמח לתוך קערת המיקסר. מוסיפים את השמרים ומערבבים אותם לתוך הקמח. מוסיפים את  הביצים, הסוכר והמלח  ולשים כ- 5 דקות בעזרת וו הלישה. מוסיפים את החמאה בשלוש או ארבע נגלות. חשוב להמתין שהחמאה  תיטמע לחלוטין בתערובת בטרם מוסיפים את הנגלה הבאה. זה שלב קריטי שאורך כ- 10 דקות ולא ניתן להאיץ בו. חשוב לעבוד בסבלנות על מנת לקבל בצק חלק והומוגני , שהחמאה מוטמעת בו היטב ולא רק מצפה אותו מבחוץ.  לאחר שכל החמאה נבלעת בבצק, ממשיכים ללוש כ- 5 דקות נוספות עד שהבצק נפרד מדפנות הקערה.  מכסים את  קערת המיקסר בניילון נצמד ומניחים להתפחה במקרר. לאחר כשעתיים-שלוש שעות במקרר, מוציאים את הבצק וחובטים בו היטב להוצאת כל האויר. מכסים שוב את הקערה בניילון נצמד ומחזירים למקרר להתפחה של לילה שלם (לפחות). ניתן להשאיר את הבצק במקרר אפילו יומיים שלמים והוא רק משתבח.
לאחר ההתפחה, מוציאים את הבצק מהמקרר ומניחים אותו על משטח עבודה מקומח היטב. לשים אותו מעט לקבלת עיגול חלק. את העיגול חותכים לשלושה חלקים. שווים . שני חצאים מניחים במקרר עד לשימוש (חשוב לעבוד בכל פעם רק עם שליש בצק על מנת שהבצק לא יתחמם והחמאה תתחיל לנזול ממנו). חותכים את הבצק ל- 6 חלקים שווים (כ-80 גרם כל אחד). פותחים כל חתיכת בצק לעיגול ומניחים במרכז קוביה או שתיים של שוקולד מריר. סוגרים היטב לצורת כדור ומגלגלים על משטח העבודה עד לקבלת כדור בצק חלק וסגור היטב.  מניחים כל כדור בתוך תבנית מאפינס מרופדת בעטרות נייר כאשר התפר כלפי מטה. חוזרים על הפעולה עם מחצית הבצק השנייה. במידה והבצק מתחיל להתחמם מדי והופך קשה לעבודה, מכניסים  אותו  מקפיא למספר דקות עד שהוא מתקשה חזרה.
את כדורי הבצק מכסים במגבת מטבח ומתפיחים כ- 30-40 דקות בטמפרטורת החדר. לאחר שהבצק מכפיל את נפחו מורחים כל  בריוש בביצה ומפזרים מעל שושמום או סוכר גבישי. אופים  כ- 20 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות. 
מחכים מספר דקות שהלחמניות יתקררו, נותנים ביס ומיד מרגישים את האושר.



לחמניות בריוש במילוי שוקולד מריר


שיהיה יום  מלא אושר!

 

6 תגובות:

  1. נראה מעולה!
    מדמיינת את עצמי לוקחת ביס ענק מלחמניית הבריוש שלך,עם שוקולד כזה שנמס בפה. יאמי.

    השבמחק
  2. הבריושים שלך ניראים מגרים ביותר!!!
    אני מתה על בריוש (כאילו דא?), ואין מה לעשות ששוקולד זה המילוי הכמעט אולטימטיבי :)

    השבמחק
  3. ואוו! מריחים עד לפה את האושר הזה!

    השבמחק