יום חמישי, 25 ביוני 2015

נוסחת הפלא

או: עוגת גבינה ולוטוס
 
עוגת גבינה ולוטוס


למרות הדימוי הבעייתי שהוצמד לה, עוגת גבינה זה עניין די פשוט. בסיס חמאתי, תערובת של גבינות, ביצים וסוכר וציפוי שמשלים את הטעמים של העוגה. מאוד בסיסי ומאוד לא מסובך. נוסחת הפלא הזאת יכולה להיות בסיס נפלא למגוון של טעמים ומרקמים. להגיד שהשמיים הם הגבול זה אולי קצת קלישאה, אבל אין ספק שבכל מה שקשור לעוגות גבינה, אתם מוגבלים רק בידי הדימיון שלכם. וזה בדיוק היופי של העוגה בעלת אלף הפרצופים הזאת.

הפעם, עוגת גבינה ולוטוס. הממרח הזה שנכנס בסערה לחיינו לפני מספר שנים. חייבת להודות שברוב המקרים, הממרח הזה לא לטעמי. אבל דווקא בכל מה שקשור לעוגות גבינה הוא נפלא. כאילו ייצרו אותו במיוחד למטרה הזאת. הוספה של כמה כפות לבלילת הגבינה הופכת את כל העסק ליוצא דופן בטעמו. הממרח מאוד עדין ולא משתלט, אבל בכל זאת עושה משהו נפלא לעוגת גבינה.

תנסו ותתאהבו.

עוגת גבינה ולוטוס


עוגת גבינה ולוטוס
מתאים לתבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ

חומרים לבסיס:
200 גרם עוגיות לוטוס
50 גרם חמאה מומסת

חומרים לעוגת הגבינה (טמפרטורת חדר):
500 גרם גבינת שמנת 30% שומן
גביע שמנת חמוצה
5 ביצים
70 גרם סוכר (שליש כוס)
חצי צנצנת ממרח לוטוס

חומרים לציפוי:
גביע שמנת חמוצה
100 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
קורט מלח

אופן ההכנה:
הכנת הבסיס: מניחים את עוגיות הלוטוס במעבד מזון ומרסקים לפירורים דקים. מוסיפים את החמאה המומסת ומערבלים קלות עד לקבלת תערובת במרקם חולי. שופכים את הפירורים לתוך תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ. בעזרת כף משטחים את התערובת בצורה אחידה על פני כל התחתית. מכניסים למקפיא ל- 15 דקות.
הכנת עוגת הגבינה: שוברים את הביצים לתוך קערה. טורפים קלות בעזרת מטרפה ידנית. מוסיפים את הגבינות ואת הסוכר וטורפים עד לאיחוד. מוסיפים את ממרח הלוטוס וטורפים רק עד שהוא נטמע לחלוטין בתערובת. שופכים את התערובת על בסיס העוגיות שהתקרר בינתיים. אופים כשעה ו- 20 דקות בתנור שחומם לחום של 140 מעלות.
הכנת הציפוי: מניחים את קוביות השוקולד המריר ואת השמנת החמוצה בסיר קטן. מבשלים על אש נמוכה תוך כדי ערבוב עד שהשוקולד נמס לחלוטין ומתקבל קרם אחיד (זהירות, לא לשרוף!). מוציאים את העוגה מהתנור ושופכים עליה את קרם השוקולד. מחזירים את העוגה לאפייה של 10 דקות נוספות עד שהציפוי מתייצב.
לאחר האפייה מוציאים את העוגה מהתנור ומניחים לה להתקרר לטמפרטורת החדר. לאחר מכן מכניסים לקירור של לילה (לפחות) במקרר.

עוגת גבינה ולוטוס



 

2 תגובות:

  1. עוגת גבינה ללא הפרדת ביצים והקצפה, היא אכן עוגה קלה מאד, אבל גם טעימה מאדדדדדדדדדדדד.
    אני ממש נזהרת ממרח לוטוס כי אני מודה - אני מכורה!
    מהת על הממרח הזה, ואוכלת אותו עם כפית. אז בוודאי שבעוגת גבינה.
    אכן שילוב מצויין, והעוגה שלך ניראית פשוט נפלאההההההההההההההההה

    השבמחק