יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

נפלאות הקוטג'

או: לחמניות קוטג' רכות
 
 
לחמניות קוטג'


אני מכורה לקוטג'. מכורה. מבחינתי גביע קוטג' ולחם שחור זו ארוחת הערב המושלמת. לא צריכה יותר מזה. לפעמים אני אפילו מוותרת על הלחם. כן, אני מכורה קשה לקוטג' ולכן הקיץ שעבר היה לי קשה במיוחד- הגבינה האהובה עליי ביותר בעולם עמדה בטבורה של  מחאה סוערת והוחרמה בלהט. מבחינתי, לעמוד מול מקרר הגבינות, להביט בצער על כל המבצעים המטורפים ולא לקנות קוטג' יותר מחודש היה פשוט סיוט. לא אחרי הרבה זמן הגיעו תסמיני הגמילה ולעיתים מצאתי את עצמי מכניסה גביע קוטג' לעגלת הקניות בנונשלנטיות, בתקווה שאף אחד לא ישים לב שרימיתי. מזל שהחצי השני שלי תמיד היה שם כדי להוציא את הקוטג' מהעגלה ולהרחיק אותי ממקרר הגבינות, תוך כדי מתן הסברים רציונלים על חשיבות המחאה והתמיכה בה, על כוח רצון ודחיית סיפוקים. לשם הבהרה אני חייבת לומר שעמדתי בזה בגבורה ולא רימיתי אפילו פעם אחת במשך כל תקופת המחאה. סולידריות.

למזלי, המחאה כבר הסתיימה, מחיר הקוטג' התייצב על איזור ה- 5 ש"ח, שזה מחיר סביר לכל הדעות ואני יכולה להמשיך להנות מהגבינה הנפלאה הזאת, שאני כ"כ אוהבת. חוץ מלערום קופסא שלמה על גבי פרוסת לחם שחור, אני משתמשת בקוטג' כמעט בכל מאכל חלבי שאני מכינה- החל מלזניה, פשטידות, מאפינס ואפילו במאפה הפתיתים והירקות המפורסם שלי (מבטיחה להעלות את המתכון בהזדמנות). זו באמת אחת הגבינות הכי וורסטליות שאני מכירה, שעושה פלאים לכל מאכל אליו תחליטו להוסיף אותה.

לחמניות קוטג'


לאור האהבה הגדולה שלי לקוטג', כמעט התעלפתי כשראיתי את הלחמניות הנפלאות האלה בבלוג של וויני המופלאה. למי שלא מכיר, מדובר בבלוג מרשים ומלא תוכן שבו מציגה וויני את המתוקים הנפלאים שהיא מכינה באהבה ובהשקעה בלתי נתפסת (היא מכינה חלב מרוכז בעצמה!!). מיד כשקראתי את הכותרת, לפני שבכלל קראתי את המתכון, ידעתי שאני מתכוונת להכין את הלחמניות האלו. בשבת האחרונה סוף סוף מצאתי את הזמן ואני חייבת לומר שמדובר בלחמניות פשוט מושלמות, שעמדו בהצלחה בכל הציפיות הגבוהות שלי. המתכון הזה מניב לחמניות רכות במיוחד, עשירות ובעלות טעם חלבי ומפנק. לחמניות פשוט מושלמות לארוחת בוקר מפנקת. אפיתי אותן לארוחת בוקר עם חברים וכולם השתגעו עליהן. שתי לחמניות שהצליחו לשרוד את הארוחה, הפכו למחרת לטוסטים מדהימים בארוחת הערב שלי.

לחמניות קוטג'

לפני המתכון, יש לי כמה הבהרות חשובות. קודם כל לגבי סוג הקמח- וויני ממליצה בבלוג שלה להשתמש בקמח בתוספת גלוטן. אני לא משתמשת בקמח לחם או בתוספת גלוטן באפייה שלי. ניסיתי כמה פעמים ולא הצלחתי למצוא הבדל בתוצאה ולכן אני חוסכת מעצמי את ההתעסקות ומשתמשת רק בקמח לבן רגיל. גם את הלחמניות האלו הכנתי מקמח רגיל והן יצאו מושלמות. הבהרה נוספת היא לגבי הבצק- מדובר בבצק רך יותר מבצק לחמניות רגיל ולכן הוא דורש לישה טובה וארוכה (מומלץ במיקסר חשמלי) ושהייה במקרר. אני הכנתי את הבצק לילה קודם והשארתי אותו לנוח כל הלילה במקרר. הבצק התייצב היטב והיה נוח מאוד לעבודה. הבהרה אחרונה היא לגבי עיצוב הלחמניות- הכי פשוט לעצב את הלחמניות לצורת כדור ובכך מתקבלות לחמניות עגולות ופשוטות. אני בחרתי לעצב אותן לצורת קשר (כל זאת, ארוחת בוקר עם חברים, צריך קצת להשקיע). אם אתם רוצים לעצב את הלחמניות, תשתדלו לעשות זאת באוויר ולא על משטח עבודה. באופן זה אין צורך להוסיף קמח בעת העיצוב והלחמניות מתקבלות רכות ועסיסיות הרבה יותר.

לחמניות קוטג'


לחמניות קוטג רכות מבוסס על מתכון מהבלוג משהו מתוק
מכון ל- 12 לחמניות בגודל בינוני

חומרים:
450 גרם קמח (3 כוסות + רבע כוס)
150 מ"ל חלב (חצי כוס + 2 כפיות)
25 גרם שמרים טריים
גביע קוטג'
כף סוכר
1/4 כפית סודה לשתייה
50 גרם חמאה רכה
כפית מלח

ביצה להברשה

אופן ההכנה:
מנפים את הקמח לתוך קערת המיקסר. מוסיפים את השמרים ומערבבים אותם היטב לתוך הקמח. מוסיפים את שאר חומרי הבצק ולשים היטב עד לקבלת בצק חלק ואחיד. מכניסים את הבצק לקירור למשך הלילה. למחרת, מוציאים את הבצק מהקערה ומניחים אותו על גבי משטח עבודה מקומח. לשים מעט את הבצק כדי להוציא ממנו את האוויר. את הבצק מחלקים ל- 12 חתיכות שוות. מעצבים כל חתיכת בצק לצורת עיגול ע"י סיבוב שלה על משטח העבודה תוך כדי הפעלת לחץ. את הכדורים מניחים בתוך תבנית מרופדת בנייר אפייה, מכסים במגבת ומתפיחים כ- 40 דקות בטמפרטורת החדר עד להכפלת הנפח. מברישים את הלחמניות בביצה טרופה ואופים כ- 15 דקות בחום של 190 מעלות.

לעיצוב הלחמניות בצורת קשר פותחים כל כדור בצק לצורת גליל באורך של כ- 15 ס"מ. יוצרים את הקשר ע"י יצירת לולאה והשחלת קצה אחד לתוכה. את הקצה העליון מעמידים מעט לשם יצירת שפיץ ואת הקצה התחתון מצמידים לתחתית הלחמנייה. מניחים להתפחה בתבנית ואופים באותו האופן. 


לחמניות קוטג'


 

12 תגובות:

  1. וואוווווווווווווווו
    איזו הפתעה נהדרת
    ♥ ♥ ♥ ♥
    הפתעת אותי לגמרי ואני מתרגשת מהרשומה הזאת
    :) :) :)
    קודם כל הלחמניות נראה משגעעעעעעע ואני כבר רעבה בגללך (ואני אף פעם לא אוכלת ארוחת בוקר בכלל)

    מאד מאד מאד שמחה שאהבת את הלחמניות, והמון תודה על הפירגון.

    אני מתה על קוטג ולא הפסקתי לאכול אותו :)

    חייבת להוסיף שאני מאד מסכימה בקשר לעיצוב הלחמניות מבלי להשתמש בקמח. אני לא מקמחת משטח עבודה אלא עובדת על משטח משומן(!), אז הרעיון שלה לעצב באוויר את הלחמניות הוא גדול!

    השבמחק
    תשובות
    1. מגיע לך כל הפרגון.
      הלחמניות פשוט נפלאות!! את לא מבינה כמה מחמאות קיבלתי בזכותן :)

      מחק
  2. טוב זה נראה נהדר אבל אני חייבת לשאול שאלה מעצבנת, מה לגבי קמח מלא? לדעתך זה יעבוד?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שרון,
      איזה כיף שאני מצליחה לקבל שוב את התגובות שלך. תמיד נחמד לשמוע ממך :)
      כנראה שהיתה תקלה שלשמחתי הסתדרה.
      השאלה שלך ממש לא מעצבנת, אלא אפילו מתבקשת. גם אני שקלתי בהתחלה להכין את הלחמניות מקמח מלא אבל העדפתי להכין אותן קודם לפי המתכון המקורי כדי להרגיש את הבצק. אחרי שהכנתי, אני יכולה לומר לך בביטחון (כמעט מלא) שאין שום בעיה להחליף מחצית מכמות הקמח בקמח מלא והתוצאה לא תיפגם. במקרה הזה אולי תצטרכי להוסיף עוד כמה כפות של חלב לבצק (קמח מלא בד"כ סופח יותר נוזלים).
      את הנגלה הבאה אני בטוח מתכוונת להכין מקמח מלא.
      בהצלחה :) בטוח שתהני מהן.

      מחק
  3. נהדר!
    התמונות, המתכון, הקוטג' - הכל
    מכורה גם!! גם לי היה כל כך קשה בזמן המחאה...
    שבוע מעולה

    השבמחק
  4. יו איזה לחמניות מקסימות. בולעת את הרוק...
    <3
    רוזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :)
      הן באמת נפלאות. אני כבר בונה על הנגלה הבאה.

      מחק
  5. מושלם:) המתכון של וויני באמת נפלא ,גם אני מכינה אותן הרבה ויצאו לך לחמניות יפיפות

    השבמחק
    תשובות
    1. ראיתי אותן גם בבלוג שלך ואז החלטתי סופית שאני חייבת להכין אותן ממש בקרוב.
      מתכון מנצח חייבים לשתף :)

      מחק
  6. אני מחיתי במחאה, אבל ממש אוהבת קוטג'
    נראה מעולה ומוצלח

    השבמחק