יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

נוטלה אהובתי

או: שושני נוטלה וחלבה

שושני נוטלה וחלבה

אני ונוטלה זה סיפור אהבה ישן. טעמתי אותה בפעם הראשונה לפני המון שנים במהלך טיול שנתי של כיתה ט'. בסוף היום הראשון של הטיול, לאחר ארוחת ערב מאכזבת בחדר האוכל של הקיבוץ בו התארחנו, החלטנו כל החברות להתנחם במגוון הממתקים שהבאנו מהבית. היו שם כל הדברים הרגילים- במבות, ביסלי, בייגלה, חטיפי שוקולד שכולם מכירים. לא משהו מיוחד, אלא אוסף די סטנדרטי של ממתקים מוכרים שליוו אותנו בכל טיול שנתי מאז שנפגשנו. מתוך כל הממתקים המוכרים, בלטה צנצנת זכוכית עם ממרח שוקולד שלא הכרנו. החברה שהביאה את הממרח מיד מיהרה להציג בפנינו את ממרח השוקולד החדש שקיבלה מאחותה הגדולה, ישר מתל אביב. אני לא יותר מדי התלהבתי וטעמתי בעיקר מתוך נימוס, אחרי שהחברה ממש התעקשה. באותו הרגע התברר לי שכמו כל הדברים הטובים, גם את הנוטלה גיליתי ממש במקרה. טעימה אחד קטנה ששינתה לחלוטין את כל מה שחשבתי שאני יודעת על ממרח שוקולד.

היום אני ממש לא מבינה איך יכולתי לחיות כ"כ הרבה שנים בלי נוטלה. ממש כמו שאני לא מבינה איך פעם חיינו בלי אינטרנט, או בלי טלפנים ניידים. קשה לי לחשוב על עולם ללא נוטלה ולכן תמיד יש לי בבית לפחות 6-7 צנצנות סגורות. למקרה חירום. יש כאלו שמצטיידים במים ושימורים, אני מצטיידת בנוטלה.

שושני נוטלה וחלבה

כמובן שנוטלה מככבת גם באפייה שלי וגולת הכותרת שלה היא בשושני השמרים המדהימים האלו שמכילים את השילוב הקדוש מבחינתי- נוטלה וחלבה. אם מעולם לא ניסיתם, תעשו לעצמכם טובה ותקומו להכין פרוסה עם נוטלה ומעט חלבה מפוררת מעל. מבטיחה לכם שזו תהיה ההתמכרות החדשה שלכם. אם בא לכם קצת יותר להתפנק, תכינו את השושנים האלו, שמעלים את טעמי הנוטלה לגבהים חדשים של שלמות. למרות שמדובר במאפה שמרים עשיר, ההכנה לא מסובכת מדי והתוצאה פשוט מושלמת. מאפה מושלם למזג האוויר הסגרירי שנזכר סוף סוף להגיע לאזורינו.

שושני נוטלה וחלבה
 

שושני שמרים במילוי נוטלה וחלבה
מניב 24 שושנים קטנות

חומרים לבצק:
500 גרם קמח לבן (3.5 כוסות)
25 גרם שמרים טריים
80 גרם חמאה מומסת
ביצה + 2 חלמונים
180 מ"ל חלב חמים (3/4 כוס)
כפית מלח

חומרים למלית:
כחצי כוס ממרח נוטלה (או כל ממרח אחר לפי טעמכם)
כחצי כוס חלבה מפוררת


אופן ההכנה:
לתוך קערת המיקסר מנפים את הקמח. מוסיפים את השמרים ומערבבים אותם היטב לתוך הקמח. מוסיפים את שאר חומרי הבצק ולשים במהירות נמוכה כ- 5 דקות עד שמתקבל כדור בצק חלק ודפנות הקערה נקיות. את הבצק מתפיחים במקרר למשך הלילה. לאחר לילה במקרר, מניחים את הבצק על משטח עבודה מקומח מעט. מוציאים ממנו את האוויר ומחלקים לשני חלקים שווים. מרדדים מחצית מהבצק למלבן בעובי של כ- 3-4 מ"מ. בזמן הרידוד חשוב להפוך מדי פעם את הבצק על מנת לוודא שהוא לא נדבק למשט העבודה. במידת הצורך, ניתן להוסיף מעט קמח. על הבצק המרודד מורחים מחצית מכמות הנוטלה ומפזרים מעל מחצית מכמות החלבה. מגלגלים את הבצק לגליל הדוק וחותכים את הגליל ל- 12 חלקים שווים. מניחים את עיגולי הבצק בתבנית שקעים (או בקוקטים חד פעמיים). חוזרים על הפעולה עם חצי הבצק השני. את השושנים מכסים במגבת ומניחים להתפחה של כ- 30 דקות בטמפרטורת החדר. לאחר ההתפחה אופים כ- 25-30 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות.


שושני נוטלה וחלבה


חשוב לי להדגיש כי הפוסט אינו פוסט פירסומי או שיווקי והדברים נכתבו ללא כל תמורה.

 
 

6 תגובות:

  1. מאפה השמרים הזה נראה מדהיםםםםםםםםםםם
    אני כמעט מריחה אותם עד פה
    לא נראה לי שאני צריכה לכתוב שאני מאדדדדדדדדדד אוהבת :)
    אגב אנחנו לא אוכלים נוטלה אבל יש ממרח רוזמרי מעלף שאני משתמשת בו.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני משתמשת מדי פעם בממרח רוזמרי. הוא מעולה.
      אבל נוטלה תמיד תישאר הבחירה המועדפת עליי. עניין של טעם כנראה :)

      מחק
  2. מקסים!
    מתחברת להתמכרות
    אני אוהבת למרוח אותה על פריכית, וככה מרגישה פחות אשמה :)
    צילומים יפהפיים!!

    השבמחק
  3. היי.. אפשר להתחלק באהבה? :-)
    אני מאוד אוהבת נוטלה. בכל מקום שזה אפשרי וטעים היא מייד מגיעה למאפים אצלנו בבית.
    השושנים שלך נראות מהממות וטעימות. מקסים

    השבמחק
    תשובות
    1. אני תמיד מחזיקה במזווה ערמות של צנצנות נוטלה, מספיק כדי לחלוק את האהבה עם כל מי שמעוניין :)

      מחק