יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

ארץ טרופית יפה

או: קרם יוגורט עם שוקולד לבן, פסיפלורה וקראמבל

קרם יוגורט עם שוקולד לבן, פסיפלורה וקראמבל

 
להורים של החצי יש גינה מושקעת. יש להם חלון ענק בסלון שנפתח לתוך מרפסת מקורה עם פרגולת עץ יפיפייה. יש להם דשא ירוק וגדר חיה. יש להם עציצים ענקיים בתוך ארגטלי חרס גדולים. יש להם עצי דקל ענקיים שגורמים לכל מי שיושב בגינה להרגיש קטן ומוגן ביניהם. אחת ההנאות הגדולות שלי היא לשבת בגינה המטופחת שלהם עם כוס קפה ופרוסת עוגה שהכינה אמא של החצי. בעיני היא החלק הכי טוב בכל הבית. אבל עם כל הכבוד, הכיף האמיתי בגינה הזאת הוא דווקא החלק הפנימי שלה. הנסתר. זה שנחבא בחלק האחורי של הבית וטומן בחובו את עצי הפרי המדהימים שמטפח באהבה אביו של החצי. בעבר כתבתי כבר על עץ הלימון המדהים שלהם. גם עץ התאנה האפי שלהם זכה לפוסט הלל משלו. כעת הגיע תורו של שיח הפסיפלורה המפואר, שנשתל רק בשנה שעברה ובקיץ הנוכחי התחיל להניב פירות מדהימים.


קרם יוגורט עם שוקולד לבן, פסיפלורה וקראמבל


כרגיל, עפ"י הנוהל, שוב מצאתי את עצמי מוקפת בכמות מטורפת של פסיפלורות שממשיכות להגיע בקצב שקשה מאוד לעמוד בו. מבחינתי, השימוש הכי טוב לפסיפלורה הוא במוזלי. קצת יוגורט עיזים סמיך ושומני, גרנולה ביתית משובחת, פירות קיץ חתוכים, קצת דבש או סילאן. וממש לפני הסוף, מעל הכל, תוכן של פסיפלורה טרייה ועסיסית, שהופכת את כל הדבר הזה לעונג מושלם של קיץ. הנאת קיץ במיטבה.

אבל עם כל הכבוד למוזלי המנצח שלי, ויש כבוד, לפעמים בא לי משהו קצת מושקע ומושחת יותר. מעין גרסא משודרגת של מוזלי. עם קרם יוגורט ושוקולד לבן. קראמבל חמאה נימוח במקום גרנולה ופסיפלורה טרייה וחמצמצה שמשלימה באופן נפלא את כל הקינוח המושחת הזה. פשטות במיטבה. חמוץ, מתוק, קר, מרענן..כל מה שצריך כדי להתגבר על החום הבלתי נסבל הזה..

קרם יוגורט עם שוקולד לבן, פסיפלורה וקראמבל


הקינוח הזה פשוט מאוד להכנה וטעים בצורה יוצאת דופן. החלק הכי מסובך הוא הכנת הקראמבל, שגם הוא פשוט ביותר. כמובן שאם אתם רוצים לקצר תהליכים, ניתן להשתמש בפירורי עוגיות חמאה קנויות או אפילו בביסקווטים טחונים. חוץ מזה, כל שאר התהליך ממש לא מסובך ואפילו לא מצריך אפייה. פשוט מכינים גנאש שוקלד לבן לילה קודם, מקציפים אותו, מקפלים לתוכו יוגורט סמיך ויוצקים מעל הקראמבל (או פירורי העוגיות). מעל הכל מרוקנים תוכן של פסיפלורה או שתיים ומניחים להתייצבות של כמה שעות במקרר. זהו, פשוט. פשוט מדי אפילו.

אבל הטעם...
אוי, כמה שהדבר הזה טעים..

 
קרם יוגורט עם שוקולד לבן, פסיפלורה וקראמבל


קרם יוגורט עם שוקולד לבן, פסיפלורה וקראמבל
מניב כמות שמספיקה ל- 8 כוסות בינוניות

חומרים לקראמבל:
140 גרם קמח (כוס)
חצי שקית אבקת אפייה
50 גרם סוכר (רבע כוס)
קורט מלח
קליפה מגורדת מלימון קטן
ביצה
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

* את הקראמבל ניתן להמיר ב- 200 גרם פירורי עוגיות או ביסקוויטים טחונים

חומרים לקרם:
250 גרם שוקולד לבן שבור לקוביות
מיכל שמנת מתוקה להקצפה
קורט מלח
גביע יוגורט יווני סמיך 3% לפחות (250 מ"ל)

תוכן של 8 פסיפלורות גדולות

אופן ההכנה:
הכנת גנאש שוקולד לבן: מניחים את קוביות השוקולד בתוך קערה קטנה. מרתיחים את השמנת המתוקה ויוצקים אותה על גבי קוביות השוקולד. מוסיפים מעט מלח ומניחים למספר שניות על מנת שהשוקולד יימס. מערבבים היטב עד להמסה מוחלטת של השוקולד וקבלת מסה אחידה. מכסים בניילון נצמד ומעביקים למקרר למשך הלילה (8 עשות לפחות).
הכנת הקראמבל: מניחים את כל חומרי הקראמבל בתוך קערה. מעבדים בעזרת הידיים עד לקבלת בצק פירורי. את הפירורים שופכים לתוך תבנית מרופדת בנייר אפייה. מפזרים אותם באופן אחיד בתבנית. אופים כ- 15-20 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. הפירורים הקראמבל מוכן כאשר הוא מזהיב ואפוי לחלוטין. מניחים להצטנן לחלוטין. את הקראמבל ניתן להכין לילה מראש ולשמור מכוסה במקרר.
הרכבת הקינוח: יוצקים את גנאש השוקולד הקר לתוך קערת המיקסר. מקציפים היטב עד לקבלת קצפת יציבה. עוצרים את פעולת המיקסר. בעזרת מרית מקפלים בעדינות את היוגורט לתוך הקצפת. מחלקים את הקראמבל באופן שווה בין 8 כוסות הגשה. יוצקים מעליו את הקרם באופן שווה בכל הכוסות. מרוקנים תוכן של פסיפלורה על גבי הקרם בכל אחת מהכוסות (סה"כ 8 פסיפלורות גדולות. אפשר להשתמש ביותר לפי הטעם). מכסים כל כוס בניילון נצמד ומעבירים לקירור של שעתיים לפחות עד שהקרם מתייצב.


קרם יוגורט עם שוקולד לבן, פסיפלורה וקראמבל





 

2 תגובות:

  1. זה נראה טעיםםםםםםםםםםםםםם
    באופן כללי אני לא מתלהבת מפסיפלורה, אבל אין סיכוי שהייתי מסרבה לקינוח שכזה!! :)

    השבמחק