יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

נייג'לה, תעשי לי עוגה

או: עוגת גבינה עם חמאת בוטנים ושוקולד

עוגת גבינה עם חמאת בוטנים ושוקולד


מי לא מכיר את נייג'לה לוסון? האשה והאגדה.

האשה שמוכיחה שלא צריך להיות בשלנים דגולים ומלומדים כדי להכין אוכל טעים ואפילו כדי להתפרסם ולהפוך לאחת מאושיות הקולינריה המובילות בעולם. בואו נודה על האמת, המתכונים של נייג'לה הם פשוטים ובסיסיים מאין כמותם ואף אחד מהם לא נושא עימו איזושהי בשורה קולינרית מרעישה או מרעידה עולמות. כן גבירותי ורבותיי, המלכה היא עירומה. אבל מצד שני זה גם הקסם הגדול שלה. היא לא מתיימרת להיות שפית דגולה או אפילו בשלנית דקדקנית שמקפידה על שלבי הכנה, דיוק או אפילו חוקי בישול בסיסיים. והיא אפילו מודה בזה בפה מלא ובלי שום בושה. לא אחת היא העידה על עצמה שהיא בשלנית חובבת שמציעה מתכונים בסיסיים לאלו שלא יודעים לבשל. ע"י פשטות וחוסר יומרות קיצוניים היא מנגישה את נושא הבישול ומפשטת אותו, לעיתים עד כדי גיחוך. אבל בכל זאת, לא ניתן לעמוד בפני הכריזמה שלה, התשוקה שנוזלת ממנה והיופי המהפנט שלה. מספיק להביט בתמונה המפורסמת והכ"כ סקסית שלה כדי להבין את סוד הקסם שלה.

את כל הבישול של לוסון אפשר להגדיר בשתי מילים: guilty pleasure. פשוט ככה. היא לא חוסכת בכמות השומן ובכמות הקלוריות במנות שלה. רוב המתכונים שלה הם מושחתים במלוא מובן המילה והיא מציגה אותם בגאווה נטולת גינונים או הצדקות. היא לא פוחדת מטיגון עמוק, מנתחי בשר שמנים, משמנת עשירה ובכלל נראה שכל טרנד הבריאות באוכל פסח עליה לחלוטין. הדבר בולט בעיקר במתכוני המתוקים שלה, שמכילים כמויות מטורפות של חמאה, סוכר ושוקולד, בלי שום נימה מתנצלת או אפילו ניסיון להסתיר זאת. כן, אין ספק שנייג'לה אוהבת לאכול, ולאכול טוב, והיא ממש לא מתכוונת להתנצל על כך. היא כ"כ מדהימה בעיניי, עד שאני אפילו מוכנה לסלוח לה על כך שהיא משמשת לאחרונה כשופטת בתוכנית ריאליטי, רחמנא ליצלן.
 
 
עוגת גבינה עם חמאת בוטנים ושוקולד
 
 
 
את העוגה הזאת נייג'לה אפתה באחת התוכניות שלה שמשודרות בערוץ האוכל בלופ. כבר בשנייה הראשונה שראיתי אותה, החלטתי שאני ממש חייבת להכין אותה. עוגה מוגזמת, מושחתת, לא מתנצלת וטעימה באופן יוצא דופן. בפרק שבו נייג'לה אופה את העוגה הזאת היא מודה שמדובר בעוגה מוגזמת ואפילו אומרת שלצרפתים יש ביטוי: "everythin in moderation, even moderation". זה הביטוי שבו היא בחרה להשתמש כדי לתאר את העוגה הזאת. ובאמת, אין בה שום דבר מתון. הכל בה מוגזם ומושחת. שוקולד, בוטנים, חמאה, גבינת שמנת, שמנת חמוצה וכמובן חמאת בוטנים. כל הדברים הכי מושחתים והכי משמינים שניתן להעלות על הדעת בעוגה אחת מושלמת. פשוט מושלמת.
 
גם אני, ממש כמו נייג'לה, לא מתכוונת להתנצל על העוגה הזאת. היא לא דלת שומן, לא קלילה ובטח שלא בריאה. אבל היא כ"כ טעימה!! אל תנסו אפילו להפוך אותה לדלת שומן. אין שום טעם. היא מושחתת ומושלמת ממש כמו שהיא. אבל הבשורות הטובות הן שאי אפשר לאכול יותר מדי ממנה ומספיקה פרוסה ממש קטנה כדי להביא אתכם לידי סיפוק מושלם. אז אם בא לכם שחיתות מושלמת ולא מתנצלת, מהסוג שאתם בד"כ לא מרשים לעצמכם, תאפו את העוגה הזאת. אבל תגבילו את עצמכם לפרוסה אחת קטנה (או שתיים..).
 
 
עוגת גבינה עם חמאת בוטנים ושוקולד
 
 
 
עוגת גבינה עם חמאת בוטנים ושוקולד מבוסס על מתכון של nigella lawson
מתאים לתבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ
 
 
חומרים לבסיס:
250 גרם ביסקווטים
100 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
50 גרם בוטנים קלויים מלוחים
50 גרם חמאה מומסת
 
חומרים לגבינה (טמפרטורת החדר):
500 גרם גבינת שמנת 30%
גביע שמנת חמוצה
3 ביצים
3 חלמונים
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
250 גרם חמאת בוטנים (כחצי צנצנת)
 
חומרים לציפוי שוקולד:
גביע שמנת חמוצה
100 גרם שוקולד מריר/חלב שבור לקוביות
30 גרם סוכר חום (3 כפות)
 
לעיטור (אופציונלי): 50 גרם בוטנים קלויים מומלחים קצוצים דק
 
אופן ההכנה:
הכנת הבסיס: במעבד מזון מרסקים ביסקוויטים, שוקולד מריר ובוטנים עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים היטב עד לקבלת פירורים לחים. את הפירורים שופכים לתוך תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ מרופדת בנייר אפייה. מהדקים היטב על התחתית והשוליים של התבנית. מכניסים למקפיא לקירור של 15 דקות.
הכנת הגבינה: בתוך קערה גדולה טורפים במטרפה ידנית את הביצים והחלמונים ביחד עם גבינת השמנת והשמנת החמוצה עד לקבלת בלילה אחידה. מוסיפים את הסוכר וטורפים היטב. מוסיפים את חמאת הבוטנים וטורפים נמרצות עד לקבלת בלילה אחידה וחלקה ללא גושים. את התערובת יוצקים על גבי הבסיס ואופים כ- 50 דקות בחום של 170 מעלות.
הכנת הציפוי: בסיר קטן ממיסים את כל חומרי הציפוי. מערבבים היטב עד לקבלת קרם אחיד.
לאחר 50 דקות אפייה מוציאים את העוגה מהתנור ומורחים עליה את הציפוי המבושל באופן אחיד. מחזירים לתנור ל- 10 דקות נוספות. מוציאים את העוגה ומניחים לה להתקרר לטמפרטורת החדר. מקררים במקרר למשך 12 שעות לפחות.
לאחר הקירור מפזרים את שברי הבוטנים מסביב לעוגה ומגישים.
 
 
עוגת גבינה עם חמאת בוטנים ושוקולד
 
 
 
 

6 תגובות:

  1. אין ספק שבשביל עוגה כזאת שווה לוותר על הכללים לכמה דקות...

    השבמחק
  2. וואיייייייייייייייייייייייייייייייי
    ראשית אני מאדדדדדדד אוהבת את נייג'לה :)
    שנית - שמרתי קישור למתכון הזה, כי העוגה מצאה חן בעיני
    אבל............ העוגה שלך ניראית הרבההההההההההה יותר יפה!!
    גבינה וחמאת בוטנים זה פשוט שילוב נהדר

    השבמחק
  3. אוי ויי! נשמע כמו הדבר הכי טעים אוור..(:

    השבמחק
    תשובות
    1. ללא ספק אחת העוגות הטובות שיצא לי להכין בזמן האחרון

      מחק