יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

על מאפינס שוקולד וסיפוקים מידיים

או: מאפינס שוקולד שוקולדיים במיוחד 

מאפינס שוקולד שוקולדיים במיוחד
 
 
חוסר יכולת לדחות סיפוקים. מודה ומתוודה. אני לא מסוגלת לדחות סיפוקים. ממש כמו ילדה קטנה, אני רוצה את מה שאני רוצה כאן ועכשיו. בלי לחכות. ממש כמו רובנו, גם אני סובלת ממחלתו העיקרית של האדם המודרני. הרצון העז והבלתי נשלט הזה להשיג דברים כאן ועכשיו. סבלנות היא מילה שלא קיימת בלקסיקון שלי. תכונה שמעולם לא הצלחתי לסגל לעצמי. כמה שאני מעריצה אנשים שיכולים לחכות לדברים. שיש להם אורך רוח וסבלנות. שיכולים להכיל צרכים, לחיות איתם בשלום ולחכות לרגע המתאים כדי להביא לסיפוקם. תכונה נשגבת. מתנה. משהו שניתן לאנשים בעלי מזל שהצליחו למתן את "הכאן ועכשיו" שרובנו סובלים ממנו.
 
באופן מוזר ביותר, חוסר הסבלנות שלי דווקא מתמתן משמעותית בכל מה שקשור לבישול ואפייה. אלו תחומים בהם אני דווקא מסגלת לעצמי תכונות שלא מאפיינות אותי בד"כ. כשאני נכנסת למטבח, פתאום אופפת אותי תחושת זן. תחושה שהזמן נעצר. אני לוקחת את הזמן לעשות את הדברים כמו שצריך. בלי קיצורי דרך. בלי למהר. בלי צורך להשיג תוצאות כאן ועכשיו. בכל מה שקשור לבישול ואפייה, ההנאה בכי גדולה שלי היא בניית ציפיות. זה התחום היחיד בחיי שבו הסיפוק הגדול ביותר נובע דווקא מציפייה שנבנית בהדרגה ומגיעה לשיא דווקא בתום התהליך, בטעימה הראשונה.
 
זה אומנם המצב בד"כ. אבל בכל זאת, לעיתים, גם בכל מה שקשור באוכל, מתעורר אצלי פתאום צורך מידי. צורך שצריך להגיע לסיפוק כאן ועכשיו. בלי להמתין. בד"כ זה קורה עם שוקולד. פתאום, בלי התראה מוקדמת, מתעורר אצלי צורך בשוקולד. זה השלב שבו אני מתחילה להיות חסרת סבלנות. פותחת את המקרר ואת ארונות המטבח שוב ושוב בלי מטרה מוגדרת. פוסעת בתזזיתיות אנה ואנה מהמטבח לסלון. מנסה להבין מה בדיוק אני צריכה כדי לספק את הצורך. זה הזמן שבו אני בד"כ פונה למאפינס האלה.
 
מאפינס שוקולד שוקולדיים במיוחד
 
 
זה המתכון הקבוע שלי, שתמיד מצליח לספק את הצורך בשוקולד (צורך, לא חשק). הוא מכיל כמות די נכבדת של קקאו ושל שוקולד מריר ותמיד מצליח להשקיט את הצורך העז הזה לשוקולד, כאן ועכשיו. המאפינס האלה מהירים בצורה יוצאת דופן. אני מכינה אותם תוך פחות מ- 10 דקות והאפייה אורכת כ- 20 דקות. מה שאומר שתוך פחות מחצי שעה יש לי מאפינס חמים ושוקולדים, שתמיד מצליחים לספק. המרכיבים של המאפינס האלה נמצאים דרך קבע בבית של רובנו ולכן הם אפילו לא מצריכים ביקור מיוחד בסופר. הרי לרובנו יש בבית ביצים, חמאה, שוקולד מריר ועוד כמה דברים בסיסיים. גם אופן ההכנה הינו בסיסי ביותר. אפילו לא מפעילים מיקסר ומלכלכים רק קערה ומטרפה ידנית. פשטות במיטבה שמניבה סיפוק מיידי ללא המתנה או ציפייה.
 
מאפינס שוקולד שוקולדיים במיוחד
 
 
המתכון הזה כ"כ בסיסי עד שאפילו התלבטתי אם להעלות אותו בכלל. בסוף החלטתי שגם מאפים פשוטים ולא מרשימים במיוחד למראה ראויים למקום של כבוד היות ויש להם זמן ומקום בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו. בואו נודה על האמת, לא תמיד מתחשק לנו לבלות שעות במטבח בהכנת הקינוח המושקע האולטימטיבי ולפעמים דווקא מאפה פשוט ומהיר יכול להניב את אותה תוצאה. אז אם חשקה נפשכם בקינוח מהיר וטעים, אפילו אם אתם מאותגרי אפייה שלא נוטים לפקוד את הסופר בתדירות קבועה, זה המתכון המושלם עבורכם.
 
במקרה של המאפינס האלו, הביטוי "אל תתבונן בקנקן" נכון בצורה יוצאת דופן. הם אומנם לא מכילים מרכיבים מרשימים במיוחד, ואפילו לא נאים מדי למראה, אבל הטעם שהם טומנים בחובם מרשים למדי והם שוקולדים ונפלאים באופן מאוד בלתי צפוי (לפחות ביחס לכמות ההשקעה הנדרשת). בקיצור, תנסו..מבטיחה שלא תצטערו וממש כמוני, תבחרו לחזור למתכון הזה שוב ושוב, או לפחות בכל פעם שמתעורר חשק בלתי צפוי לשוקולד.
 
מאפינס שוקולד שוקולדיים במיוחד
 
 
מאפינס שוקולד שוקולדיים במיוחד
מניב 12 מאפינס בתבנית מאפינס סטנדרטית
 
חומרים:
100 גרם חמאה רכה
150 גרם סוכר חום (3/4 כוס)
2 ביצים
מיכל שמנת חמוצה (ניתן להמיר בכוס חלב)
175 גרם קמח (1/4 1 כוסות)
20 גרם קקאו (2 כפות)
רבע כפית מלח
שקית אבקת אפייה
 
200 גרם שוקולד מריר קצוץ גם (או שוקולד צ'יפס קנוי)
 
אופן ההכנה:
בקערה בינונית טורפים היטב חמאה וסוכר במטרפה ידנית עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצים אחת אחת ומקציפים עד שהן נטמעות לחלוטין בתערובת. מוסיפים את השמנת החמוצה (או החלב) ומערבבים היטב. מנפים לתוך הקערה את הקמח, הקקאו, אבקת האפייה והמלח (חשוב מאוד לנפות). מערבבים בעדינות רק עד להטמעת הקמח בתערובת (חשוב להקפיד על עיבוד מינימלי). מוסיפים את השוקולד הקצוץ (או את השוקולד צ'יפס) ומקפלים בעדינות לתוך התערובת. את התערובת מעבירים לתוך תבנית שקעים משומנת היטב באופן שווה. אופים כ- 20 דקות בחום של 180 מעלות.
 
מאפינס שוקולד שוקולדיים במיוחד
 
 
 

16 תגובות:

  1. תכלס אני חושבת שדחיית סיפוקים זה הכי אובר רייטד

    השבמחק
  2. כל כךךךךךךךךךךךךך מבינה ומזדהה בקשר לסבלנות :)
    הסבלנות אצלי מופיעה רק כאשר אני אופה

    יופי של מאפינס וכל מה שאני רוצה לעשות עכשיו זה פשוט לחטוף שניים ולאכול!!

    השבמחק
  3. כל כך מזדהה עם מה שכתבת... אחלה מתכון! אנסה בפעם הבאה שיהיה לי קרייב לשוקולד :)

    השבמחק
  4. לדחות סיפוקים? בשביל מה? :)
    יצאו חתיכים לאללה בטוחה שגם טעימים

    השבמחק
  5. מאפינס לא אמורים להיות מלכת יופי אלא טעימים ועם מרקם עוגתי. ושלך נראים בדיוק במרקם הנכון:) ואני בטוחה שגם טעימים מאוד לפי הרכב החומרים.
    ושמישהו אחר ימתין בסבלנות לתורו אני נדחפת בתור לקבלת כמה מאפינס משובחים שכאלה
    יאמי.

    השבמחק
  6. אמנם בדיליי עצבני, אבל מה הסיכוי שזה יעבוד גם בתור עוגה? :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אין בעיה לאפות את המאפינס האלה גם בתור עוגה. אני מכינה אותם כמאפינס כדי לקצר מעט את זמן האפייה (בכל זאת, סיפוקים מידיים), אבל הבלילה הזאת בהחלט מתאימה גם לעוגה. רק צריך לקחת בחשבון שזמן האפייה יהיה ארוך יותר בכמה דקות.
      בתיאבון :)

      מחק
  7. שאלה קטנה.. אפשר במקום לשמן את התבנית לאפות בגביעי נייר?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוודאי שאפשר :)
      כדאי ואף מומלץ...מקל על השטיפה של התבנית :)

      מחק